Wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie określić, bowiem nie powinno się wrzucać do jednego worka strategii z różnych branż. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na klientów docelowych oraz promowany produkt - musi ona zostać zauważona oraz zapamiętana. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy pragnęliby, aby reklama posiadała 2 skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wzbudzająca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale bez przesady; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym zachowaniu tego wcześniej wyrobionego; skierowana do wszystkich, ale przyciągająca przede wszystkim konsumentów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie wszystkich cech jest możliwe. Przedsiębiorca powinien podjąć decyzję, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Oczywiste jest, że w przewidywanym czasie reklamy, można umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im prostszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i zaciekawiająca reklama zwraca większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Dobrze jest w związku z tym łamać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego smaku i próbować jak najbardziej wyróżnić reklamę z bloku, pilnując tego, żeby jednak nie przyćmić jej zawartości nadmierną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, by reklama była skuteczna powinna być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że przerwy reklamowe prezentujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesadzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie takie działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby działała. Tak samo jest z reklamami, które są „męczące“ dla widza, ale tak głęboko zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia oraz to, że są np. zabawne lub szokujące i wysoką częstotliwość emisji. Według większości współczesnych odbiorców reklama powinna być krótka i na temat. Musi informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podjęcie decyzji o kupnie. Lepiej, aby widz zapamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie zapamiętał niczego, spośród dużej ilości informacji.