Wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie określić, bo nie powinno się wrzucać do jednego worka strategii z różnych branż. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na konsumentów docelowych oraz sprzedawany produkt - musi ona zostać zauważona i zapamiętana. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy pragnęliby, by reklama miała dwie skrajnie różne cechy, była, wyjątkowa, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie wywołująca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale bez przesady; kształtująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym zachowaniu tego już wyrobionego; skierowana do wszystkich, ale przyciągająca głównie klientów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie wszystkich cech jest możliwe. Przedsiębiorca powinien podjąć decyzję, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Wiadomo, że w dostępnym czasie reklamy, można umieścić generalnie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest nadawany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i zaciekawiająca reklama zwraca większą uwagę i ułatwia przyswajanie treści na dłużej. Powinno się w związku z tym łamać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego gustu i starać się jak najbardziej wyróżnić reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przyćmić jej treści nadmierną atrakcyjnością. Nie w każdym przypadku, by reklama była skuteczna musi być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że bloki reklamowe pokazujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że nam się nie podobają, ale to właśnie one spisują się najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby była skuteczna. Podobnie jest z reklamami, które są „męczące“ dla odbiorcy, ale tak głęboko zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia oraz to, że są np. zabawne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Według większości współczesnych widzów reklama powinna być krótka i na temat. Musi informować o tym, co promuje i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, by widz pamiętał mało, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał nic, spośród dużej ilości informacji.