Turbosprężarki instalowane są w samochodach aby, zapewnić im przyzwoity moment obrotowy i zwiększyć moc silnika. Mimo, że gwarantują one znaczną poprawę jazdy, to często się psują. Co ciekawe, do bardzo częstych powodów awarii turbosprężarek kwalifikujemy: nieodpowiednie eksploatowanie oraz wady fabryczne. Spróbujmy więc odpowiedzieć sobie na pytanie: co powoduje dysfunkcje turbosprężarki? Przyglądając się konstrukcji turbosprężarki zauważymy, że jego głównym składnikiem jest wirnik, na którym umieszczone są turbina i sprężarka. Wirnik obracający się z prędkością nawet do 200 000 obrotów na minutę, jest w stanie rozgrzać turbosprężarkę nawet do 500 °C, zatem konieczne staje się jej właściwie schłodzeni i smarowanie. W przeciwnym razie prędzej czy później konieczna będzie naprawa turbosprężarek. Jednym z głównych błędów popełnianych przez kierowców, jest rozkręcanie silnika na bardzo wysokie obroty zarazpo jego włączeniu, co uniemożliwia właściwe rozmieszczenie oleju na elementach turbosprężarki, a w efekcie objawia się zacieraniem łożyska wirnika. Następnym niewłaściwym przyzwyczajeniem wpływającym szkodliwie na samochód, jest zbyt gwałtowne zgaszenie silnika. Turbina nadal się kręci, ale jest pozbawiona dopływu oleju z pompy. Musimy poczekać około 30 sekund, zanim zgasimy motor. Na szczęście, w wielu przypadkach, możliwa jest regeneracja turbosprężarek. Ceny są uzależnione od rozmiaru awarii. Przykładowo, jeżeli popsuł się wirnik, to regeneracja kosztuje około 1500zł, natomiast przy pęknięciu korpusu koszta to powyżej 2000 zł. Jeżeli zatem czujesz spadek mocy silnika i deficyt przyspieszenia, koniecznie zgłoś się do serwisu zapewniającego kompleksowe usługi naprawy aut. Dla tych zawodowców naprawa turbosprężarek czy wymiana tłumików to żadne wyzwanie.