Dzień pierwszy:
Przedsiębiorstwo w łańcuchu dostaw
· Otoczenie rynkowe przedsiębiorstw i reakcja na potrzeby klienta
Rola i zakres działań składowych w łańcuchu dostaw
· podstawowe pojęcia zarządzania logistyką i zarządzania łańcuchem dostaw,
· zarządzanie przepływem rzeczowym, informacyjnym i finansowym na poziomie przedsiębiorstwa,
· współpraca partnerów w łańcuchu dostaw i podstawowe działania w logistyce i łańcuchu dostaw
· zarządzanie: zaopatrzeniem, logistyką produkcji, dystrybucją, transportem i spedycją, magazynem, zapasami, obsługa klienta, logistyką zwrotną (reverse / return),
· model referencyjny procesów łańcucha dostaw SCOR – Supply Chain Operations Reference-model.
Zarządzanie logistyką łańcucha w warunkach dostosowania do potrzeb klienta
· motywy, symptomy, bariery i problemy integracji przedsiębiorstw i sprawnej obsługi przepływów w łańcuchu; analiza przyczyn problemów,
· wady i zalety łańcuchów dostaw oraz przyczyny i skutki ich złego funkcjonowania,
Wpływ zarządzania logistyką i łańcuchem dostaw na uzyskanie przewagi konkurencyjnej i tworzenia wartości dla klienta
· strategie przewagi konkurencyjnej
· wpływ zarządzanie łańcuchem dostaw na poziom obsługi klienta – kryteria oceny, czynniki, standardy i mierniki poziomu obsługi klienta
· Łańcuchy dostaw w konfiguracjach MTS, ATO, MTO ETO Lead Time i pogląd na koszty realizacji dla różnych lokalizacji punktu rozdzielenia w łańcuchu dostaw
· czas dostarczania, czas realizacji zamówienia i czasem reakcji,
· różne kategorie czasu realizacji (pozyskania, produkcji, dystrybucji, dostarczenia, zamówienia)
· konkurencja czasem, kompresja czasu,
Zarządzanie operacyjne w łańcuchu dostaw – na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym
· cykl planowania, cele biznesowe, cele logistyczne,
· tworzenie planów i harmonogramów działań łańcuchów dostaw,
· bilansowanie zadań i obciążenia zasobów,
· zarządzanie zapasem w łańcuchu dostaw
· zarządzanie magazynem i gospodarka magazynową
· zarządzanie transportem i spedycją
· operator logistyczny w łańcuchu dostaw - third party i fourth party logistics
· analiza wyników operacyjnych działania łańcucha – wydajność planowana i rzeczywista, sprawność, poziom wykorzystania zasobów logistycznych,
· analiza niezawodności działania łańcucha dostaw i jej ocena parametryczna,
· ocena wskaźnikowa podsystemów logistyki w łańcuchu dostaw
Drugi dzień:
Planowanie i projektowanie łańcucha dostaw
Analiza wymagań i planowanie potrzeb obsługi klienta na każdym etapie łańcucha dostaw,
· analiza warunków ekonomicznych i efektywności współpracy podmiotów gospodarczych w łańcuchu dostaw – analiza wymagań sprzedaży, poziomu obsługi klienta, kosztów, marż zysku i poziomu wykorzystania zasobów,
Planowanie węzłów ładunkowych i przepływu ładunku w łańcuchu dostaw
· lokalizacja węzłów ładunkowych w łańcuchu dostaw,
· rozmieszczenie zapasów w łańcuchu dostaw zaopatrzenia, koprodukcji i dystrybucji; wpływ integracji informacji na zarządzanie zapasem; projektowanie łańcuchów i sieci dostaw metodą DRP I /analiza popytu na poszczególnych etapach łańcucha dostaw, analiza kontraktów i warunków współpracy, zarządzanie i optymalna alokacja zapasów/,
· projektowanie zasobów logistycznych (węzłów ładunkowych i przepływu ładunku) w łańcuchu dostaw
· Optymalizacja potrzeb konsolidacji strumieni ładunkowych, składowania i kompletacji ładunku, spedycji i transportu ładunku – wymiarowanie systemów logistycznych magazynowania i transportu w łańcuchu dostaw -projektowanie łańcucha dostaw metodą DRP II
Trzeci dzień:
Analiza ekonomiczna i wynik finansowy zarządzania łańcuchem dostaw
Efekt finansowy działań w łańcuch dostaw
· analiza wyniku finansowego,
· wpływ integracji działań logistyki na przychody ze sprzedaży i koszty
· wpływ działań w łańcuchu dostaw na zyskowność kapitału i aktywów (zasobów), zwrot z kapitału oraz na kapitał pracujący,
· finansowa analiza wskaźnikowa łańcucha dostaw; próg rentowności i dźwignia operacyjna łańcucha dostaw,
Wpływ popytu i podaży na koszty obsługi klienta
· koszty poziomu obsługi klienta i kosztów
· kompleksowa analiza kosztów; modele kosztowe i rachunek kosztów; centra przychodów i kosztów,
· analiza wąskich gardeł i wpływ na osiągany zysk,
· wpływ kosztów logistyki na zyskowność klienta i produktu, analiza obszarów sprzedaży i kanałów dystrybucji z uwzględnieniem rachunku kosztów
· relacje pomiędzy kosztami logistyki, zainwestowanym kapitałem i poziomem obsługi klienta w kontekście
Systemy informacyjne i informatyczne w łańcuchu dostaw
Rola informacji i systemów IT w łańcuchu dostaw
Potrzeby informacyjne w łańcuchu dostaw
· Systemy informacji logistycznych i systemy informatyczne wspomagania zarządzania w łańcuchu dostaw
· narzędzia systemów informatycznych – portale, bazy wiedzy, katalogi, repozytoria, systemy identyfikacji,
Systemy elektronicznej wymiany danych w łańcuchu dostaw
Standardy globalne, elektroniczne platformy współpracy
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 - 17:00
drugi dzień: 9:00 - 16:00
trzeci dzień: 9:00 - 16:00
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.