Podstawy Coachingu dla Managerów.
Cele szkolenia:
- Przedstawienie idei coachingu jako nowoczesnego narzędzia w zarządzaniu ludźmi
- Poznanie zasad i etapów coachingu
- Poznanie i trening sposobów prowadzenia rozmów coachingowych
Grupa docelowa:
Managerowie zarządzający zespołami pracowników, chcący podnieść efektywność i motywację wśród pracowników. Kierownicy działów i komórek, liderzy zespołów, osoby pracujące w HR i wspierające rozwój zasobów ludzkich.
Korzyści uczestnika i organizacji:
- Uczestnik pozna zasady prowadzenia sesji coachingowych
- Uczestnik będzie umiał stosować narzędzia i techniki coachingowe
- Uczestnik będzie wiedział jak korzystać z coachingu w kontekście przywództwa i zarządzania
- Uczestnik będzie potrafił stworzyć plan rozwoju kompetencji dla pracownika
Tematyka szkolenia:
I dzień
1. Czym jest coaching – zdefiniowanie i odróżnienie coachingu od pozostałych dziedzin wspierania rozwoju i zmiany
- definicje coachingu
- czym coaching jest a czym nie jest
- rodzaje coachingu (business, executive, life, sport, inne)
- coaching a inne narzędzia wspierające rozwój
2. Standardy i etyka w pracy coacha
3. Korzyści płynące z coachingu
- dla coacha
- dla klienta
- dla organizacji
4. Cechy dobrego coacha
5. Struktura rozmowy coachingowej – co krok po kroku robimy w czasie rozmowy z klientem
II dzień
1. Zasady formułowania celów coachingowych
- Zasady określania celów coachingowych w sposób gwarantujący zwiększenie możliwości ich realizacji
2. Specyfika pierwszej sesji coachingowej
- budowanie relacji
- zawieranie kontraktu
- definiowanie celu
3. Pytania wykorzystywane w coachingu
- funkcje pytań
- rodzaje
- sposoby konstruowania
4. Aktywne słuchanie
- nawiązywanie dobrych relacji poprzez komunikację
- koncentracja na kliencie
- komunikacja niewerbalna podczas rozmów coachingowych
5. Odkrywanie i wykorzystywanie zasobów w coachingu
- czym są zasoby klienta
- wykorzystywanie zasobów
III dzień
1. Nawyki i stereotypy w pracy coachingowej
- czym są nawyki
- jak je rozpoznać
- jak usuwać nawyki będące przeszkodą w realizacji celów
2. Struktury rozmów coachingowych
- GROW
- SCORE
- Action Plan
- Inner Game
3. Bariery i błędy popełniane w procesie coachingu
Metodyka szkolenia: Warsztaty prowadzenia rozmów coachingowych. Scenki sytuacyjne, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, mini wykład.
Termin szkolenia: Aktualne terminy szkoleń dostępne na stronie Wyślij e-mail
UWAGA: Istnieje możliwość dopasaowania terminu szkolenia do potrzeb Klienta.
Czas trwania: 3 dni (24h)
Wielkość grupy: od 8 do 12 osób
Zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera, coacha posiadającego międzynarodowy certyfikat ICC (International Coaching Community), który zrealizował kilkaset dni szkoleniowych w zakresie coachingu ,budowania zespołów, technik sprzedaży czy asertywności w biznesie.