Konflikt w Organizacji. Elementy Prawidłowej Komunikacji.
Cele szkolenia:
Zapoznanie uczestników z podstawowymi prawidłowościami dotyczącymi percepcji przekazu
Zdobycie wiedzy na temat inter- i intrapersonalnych czynników implikujących konflikt
Doskonalenie umiejętności rozwiązywania konfliktów; istota komunikatu JA
Wskazanie na czynniki sprzyjające rozwiązywaniu konfliktów
Grupa docelowa:
Pracownicy urzędów, firm, handlowcy, nauczyciele, wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem, pogłębieniem wiedzy i zdobyciem umiejętności z zakresu prawidłowej komunikacji międzyludzkiej i sposobami radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
Korzyści dla uczestnika i organizacji:
Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafili dostrzec zarówno negatywną stronę jak potencjał tkwiący w konfliktach, sprzyjający budowaniu nowych wartości, jakości relacji. Poznają obszary najbardziej konfliktogenne, przez co uwrażliwią się na sygnały, symptomy generujące zakłócenia w sferze relacji. Zdobędą wiedzę ułatwiającą zarówno właściwą werbalizację komunikatów, jak też aktywne słuchanie i asertywną postawę w kontakcie z rozmówcą.
Tematyka szkolenia:
1. Pojęcie konfliktu
2. Warunki wystąpienia konfliktu
3. Nieuchronność konfliktów
4. Rodzaje konfliktów ze względu na przyczynę
5. Rodzaje konfliktów ze względu na podmiot
6. Potencjał konfliktów
7. Tryb wyjaśniania nieporozumień-elementy analizy transakcyjnej
8. Czynniki potęgujące ryzyko wystąpienia konfliktu w organizacji
9. Style postępowania w sytuacjach konfliktowych
10. Bariery komunikacyjne tkwiące w osobowości człowieka
11. Czynniki sprzyjające rozwiązywaniu konfliktów
12. Metody rozwiązywania konfliktów
13. Zachowanie harmonii w grupie
14. Mózg Dinozaura i Logika Jaszczurów - atawizmy w działaniu
Metodyka szkolenia:
Prezentacja trenera
Dyskusja moderowana
Burza mózgów
Ćwiczenia indywidualne i w grupach
Testy i ankiety samooceny
Czas trwania: 2 dni po 6 h
Termin szkolenia: Aktualne terminy szkoleń dostępne na stronie Wyślij e-mail
UWAGA: Istnieje możliwość dopasaowania terminu szkolenia do potrzeb Klienta.
W trosce o wiarygodność opinii oraz reputację usługodawców rejestrujemy adresy IP komputerów, z których wystawiane są opinie. Użytkownik wystawiający opinię proszony jest również o podanie danych kontaktowych, które nie są jednakże weryfikowane.