Cele szkolenia:
Nabycie umiejętności w zakresie:
1 Obrony swoich praw poza sferą osobistą
2 Obrony swoich praw w kontaktach osobistych
3 Podejmowania inicjatywy w kontaktach towarzyskich
4 Wyrażania i przyjmowania krytyki i pochwał
5 Wyrażania próśb
6 Wyrażania uczuć
7 Wyrażania opinii
8 Wystąpień publicznych
9 Kontaktów z autorytetem
10 Poszanowania cudzego terytorium
Grupa docelowa:
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą poprawić jakość swoich relacji z innymi ludźmi, a przede wszystkim dla osób kontaktujących się w pracy z petentami, Klientami.
Korzyści dla uczestnika:
Umiejętność asertywnego zachowania to wyrażanie siebie z uwzględnieniem praw innych osób.
Osoba asertywna ma jasno określony cel i potrafi kontrolować własne emocje, nie poddaje się zbyt łatwo manipulacjom i naciskom emocjonalnym ze strony otoczenia
Umiejętność asertywnego zachowania w firmie wobec szefa, podwładnych, współpracowników i Klientów poprawia jakość relacji a więc ma pozytywny wpływ na atmosferę i poziom pracy oraz wizerunek firmy.
Tematyka szkolenia:
1 Wprowadzenie, integracja grupy
2 Pojęcie asertywności – podbudowa teoretyczna
3 Cechy charakterystyczne braku asertywności /uległości/, agresywności i asertywności
4 Niewerbalne komponenty komunikacji asertywnej
5 Główne przyczyny braku asertywności; karta praw asertywnych
6 Praca nad własną asertywnością – identyfikacja błędnych zachowań
7 Praca nad własną asertywnością – techniki poprawiające asertywność
8 Zastosowanie nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach.
Metodyka szkolenia:
Praca indywidualna i w grupkach,
dyskusja, burza mózgów,
impulsy teoretyczne,mini-wykłady,
praca z kwestionariuszem i testem psychologicznym,
zabawy integrujące i interakcyjne, technika role-playing/odgrywanie w formie scenek sytuacji, które sprawiają trudność.
Uczestnicy otrzymają materiały do ćwiczenia asertywności po zajęciach.
Czas trwania: 2 dni (6h)
Wielkość grupy: od 10 do 16 osób
Termin szkolenia: Aktualne terminy szkoleń dostępne na stronie Wyślij e-mail
UWAGA: Istnieje możliwość dopasaowania terminu szkolenia do potrzeb Klienta.
kontakt:
CENTRUM SZKOLENIOWE MENTOR
35-328 Rzeszów, ul. Geodetów 1 lokal A3 (parter)
tel/fax: Wyślij e-mail
tel.kom.: Wyślij e-mail
e-mail: Wyślij e-mail