Zasady współpracy z mediami:
Celem poniższego szkolenia jest przekazanie uczestnikom pogłębionej wiedzy na temat współpracy z mediami, tworzenia wizerunku firmy w mediach oraz zasady pracy z dziennikarzami. Zajęcia są prowadzone przez profesjonalnego trenera Jacka Cholewińskiego, wykładowcę i dziennikarza pracującego w zawodzie od kilkunastu lat, w trakcie których poznał wszystkie obecne na rynku rodzaje mediów. Dają jedyną w swoim rodzaju szansę skorzystania z doświadczeń osoby od lat współpracującej z działami Public Relations, rzecznikami firm, kadrą menadżerską oraz liderami biznesu, a przede wszystkim znającej doskonale - „od kuchni”- techniki stosowane przez media. Zajęcia są zaplanowane jako wykład z aktywnym udziałem uczestników. Mają jednak charakter bardziej warsztatów niż typowego wykładu. Wszyscy uczestnicy będą wykonywali ćwiczenia mające uzmysłowić im strukturę budowy informacji, pozwalające zdobyć umiejętność zbudowania planu komunikacji z otoczeniem, czy też przygotowania wystąpienia publicznego, jak też spotkania z mediami. Zajęcia zakładają przygotowanie do wywiadu i przeprowadzenie wywiadu w sytuacji kryzysowej oraz nagranie i ocenę wystąpień uczestników.
1. Rynek mediów w Polsce.
2. Zasady budowania kontaktów i efektywnej współpracy z mediami.
3. Tworzenie medialnych baz danych.
4. Reguły i techniki monitoringu medialnego.
5. Zagadnienia kryptoreklamy.
6. Co to jest PR i zasady PR strategicznego.
- PR na co dzień i w sytuacjach krytycznych;
- Zasady białego i Czernego PR;
- Budowanie wizerunku firmy;
- Komunikacja wewnętrzna w firmie;
- Analiza SWOT- świadomość mocnych i słabych stron firmy;
- Redagowania tekstów PR;
- Internet jako narzędzie PR;
7. Skuteczności działań prowadzonych w ramach media relations.
8. Działania w sytuacji kryzysowej.
- Co to jest sytuacja kryzysowa;
- Strony sytuacji kryzysowej;
9. Przygotowywanie scenariuszy kampanii medialnych.
10. Sporządzanie i realizowanie media planów.
- Dlaczego współpraca z mediami jest taka ważna;
11. Jak pisać do mediów- notatki prasowe dla dziennikarzy- struktura i treść.
- System informacji bieżącej dla prasy;
- Cechy dobrej informacji i najczęściej popełniane błędy;
12. Wywiad prasowy i jego zasady.
- Odpowiedzi na trudne pytania, sytuacje kryzysowe
- Opracowanie prasowe, oświadczenie, informacja specjalistyczna, komunikat informacyjny, tekst sponsorowany;
- Zasady dykcji i poprawnej wymowy- znaczenie słów- zamienność, podobieństwo;
- Wywiad radiowy, wywiad telewizyjny, wywiad prasowy;
13. Organizacja konferencji prasowych.
- Konferencja reporterska, briefing, przyjęcie prasowe;
14. Wystąpienia publiczne.
- Zasady zachowania się przed kamerą;
- Zasady wystąpień radiowych;
15. Organizowanie imprez medialnych oraz przy współpracy mediów.
Dodatkowe informacje : Wyślij e-mail oraz Wyślij e-mail
2 dni szkoleniowe
Miejsce:
Kraków 20-21.09.07
Koszt szkolenia: 400PLN
Obowiązuje kolejność zgłoszeń- liczba miejsc ograniczona.