Zapraszamy Państwa na szkolenie z negocjacji pt: Negocjacje z dostawcami z elementami zarządzania zakupami oraz problem renegocjacji umów już zawartych
Celem szkolenia jest przedstawienie najważniejszych zasad negocjacji zakupowych, kształtowania relacji z dostawcami oraz analizowanie danych liczbowych z ofert oraz zapisów księgowych w celu przedstawienia najbardziej odpowiednich propozycji negocjacyjnych.
Uczestnicy w trakcie szkolenia zyskują wiedzę oraz wskazówki pozwalające na znalezienie odpowiedzi na pytania:
- jak negocjować z dostawcą, dla którego nie jestem głównym odbiorcą, ale go potrzebuje?
- co zrobić, gdy na współpracy z dostawcą bardziej zależy nam?
- jak rozmawiać z monopolistami?
- jak przygotować się do negocjacji, gdy chcemy renegocjować warunki umowy?
- na co zwracać uwagę podczas ustalania ceny?
- co ma dla mnie najważniejsze i istotne znaczenie w procesie zakupowym?
- co należy uwzględnić w prowadzeniu negocjacji z przedstawicielami rożnych kultur?
Profil uczestników:
Szkolenie jest adresowane do osób zajmujących się zakupami w przedsiębiorstwach i zobowiązanych do kontaktów z dostawcami.
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie strategii i metod negocjacji zakupowych
- Poznanie metod opracowywania argumentacji
- Poznanie swoich mocnych i słabych stron jako negocjatora
- Poznanie metod oceny procesu zakupów
PROGRAM SZKOLENIA
Temat:
Negocjacje z dostawcami z elementami zarządzania
zakupami oraz problem renegocjacji umów już zawartych
Dzień I - "negocjacje w praktyce "
Wprowadzenie
û Czym różnią się negocjacje kupującego od negocjacji sprzedawcy?
û Cena czyni cuda – czyli dlaczego nie zawsze należy kierować się kryteriami ceny
û Dobry dostawca – to dostawca, o którego się troszczysz. Ile kosztuje niewłaściwy dobór dostawcy?
Negocjator – czyli „JA”
û W jaki sposób podchodzę do problemu negocjacji?
û Jaki jest preferowany przez mnie styl komunikacji?
û Co wynika z mojego stylu komunikacji – próba zdefiniowania z kim i dlaczego może mi się trudniej rozmawiać?
Mój warsztat – podstawowe umiejętności niezbędne podczas negocjacji.
û Czy potrafię stawiać właściwe pytania?
û Czy znam zasady doboru argumentów?
û Jak mogę przekonać rozmówcę do swoich racji?
û Stres i agresja – strategie radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.
Negocjacje z przedstawicielami innych krajów?
û Czy negocjacje z przedstawicielami innych krajów są odmienne od negocjacji z partnerami krajowymi?
û Czym różnią się negocjacje z negocjatorami pochodzącymi z USA, Wielkiej Brytanii, Holandii, Japonii, Niemiec, Francji, Chin, Indii oraz państw byłego ZSRR oraz państw Afrykańskich?
û Model biznesowy negocjacji – siedem wymiarów kultury negocjacji.
Dzień II - "Negocjuj skutecznie "
Niezbędna teoria
û Modele negocjacji
û Co to jest strategia i czy ją potrzebuje?
û Co jeszcze ma wpływ na skuteczność w negocjacjach – model roli negocjacyjnej.
û Zasady budowania więzi – modele etapów
û Uwagi praktyczne - zakupy krajowe i z zagranicy – czy można je optymalizować?
Renegocjacje
û Co należy zrobić, by dobrze się przygotować?
û Jak prowadzić renegocjacje?
Kluczowe obszary negocjacji zakupowych w praktyce
û Jakie są podstawy skutecznych negocjacji zakupowych?
û Jakie są źródła skuteczności w negocjacjach zakupowych?
û Jakie techniki negocjacji mogę zastosować w mojej praktyce? - czyli kiedy użyć siły argumentów a kiedy argumentów siły?
û Co mogę negocjować? – czyli jakie są obszary negocjacji zakupowych
û Jak „postawić na swoim” czyli strategie osłabiania argumentów negatywnych
„Dobre płoty czynią dobrych sąsiadów” – czyli zestaw niezbędnych prawnych uwag praktycznych
û Co muszę wiedzieć o zasadach zawierania uwag?
û Jak zdefiniować stronę umowy?
û Jak sobie pościelisz tak się wyśpisz, czyli jak zabezpieczyć prawnie swój interes?
Obliczenia i zarządzanie
û Jak mogę ocenić proces zakupowy?
û Modele ustalania optymalnych wielkości zakupowych.
û Controlling – to brzmi groźnie, czyli kilka słów o tym jak i co można kontrolować.
û Co się kryje w liczbach – interpretacja wyników analiz.
û Jak skuteczniej kupować – poszukiwanie potencjału poprawy
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.