Termin szkolenia w kwietniu: od 14.04.2011 do 16.04.2011
Cena szkolenia: 1400zł + VAT
|
Wyślij e-mail
Wyślij e-mail
Specjalista ds. pozyskiwania Funduszy Unijnych - moduł zaawansowany, jest kolejnym krokiem w zakresie doskonalenia umiejętności przygotowywania projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej jak również odpowiedzią na coraz liczniejsze zapytania o możliwość rozwijania umiejętności samodzielnego tworzenia projektów.
Warsztaty w zakresie samodzielnego tworzenia dokumentacji pozwolą uczestnikom utrwalić posiadaną już wiedzę, kładąc szczególny nacisk na samodzielną pracę.
Z uwagi na zróżnicowanie programów operacyjnych i działań warsztaty dotyczyć będą działań skierowanych do przedsiębiorstw na inwestycje. Na zajęciach omówione zostaną szczegóły dotacji inwestycyjnych dla firm na przykładzie RPO i PO IG.
Uczestnicy, na podstawie danych źródłowych zawartych w case study, opracują wniosek o dotację w generatorze wniosków i biznes plan. Duży nacisk położony zostanie na blok finansowy – uczestnicy ćwiczyć będą samodzielne przygotowywanie analiz ekonomiczno-finansowych na potrzeby Funduszy UE.
Uwaga - zajęcia warsztatowe odbywają się przy użyciu laptopów.
Jego posiadanie jest warunkiem koniecznym zgłoszenia na szkolenie.
- Uzupełnienie posiadanej wiedzy i dostarczenie dodatkowej wiedzy w zakresie dotacji inwestycyjnych skierowanych do firm z funduszy unijnych,
- Kreowanie i pogłębianie umiejętności praktycznych w zakresie przygotowywania projektów, wniosków aplikacyjnych i Biznes planów inwestycji.
Uczestnicy:
- Osoby indywidualne, instytucje lub firmy chcące rozwinąć posiadaną wiedzę dotyczącą funduszy UE dla firm oraz umiejętności samodzielnego sporządzania aplikacji o dotacje,
- Preferowani są dotychczasowi uczestnicy szkolenia: „Specjalista ds. pozyskiwania funduszy unijnych” realizowanych przez EDOOR, aczkolwiek pozostałe osoby posiadające wiedzę o funduszach również serdecznie zapraszamy do udziału;
- Maksymalna ilość uczestników na szkoleniu wynosi 10 osób.
Oczekiwania wobec uczestników:
- Podstawowa znajomość funduszy strukturalnych i programów operacyjnych (np. wcześniejszy udział w szkoleniach, seminariach bądź konferencjach poświęconych w/w problematyce) ,
- Znajomość podstawowych pojęć ekonomicznych typu: przychody, koszty, dochody, zysk, amortyzacja.
- Dobra znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel,
- Posiadanie i przywiezienie własnego laptopa z zainstalowanym pakietem Office (Word, Excel).
Korzyści dla uczestników:
- poznanie pełnej oferty działań i programów skierowanych do przedsiębiorstw w budżecie UE 2007-2013 ,
- poznanie dobrych praktyk oraz wymiana doświadczeń w zakresie pracy nad innowacyjną koncepcją projektów,
- poznanie dobrych praktyk oraz wymiana doświadczeń w zakresie działań przygotowujących do zwiększenia szans na pozyskanie dotacji,
- poznanie zróżnicowanych narzędzi i technik umożliwiających opracowanie pełnej analizy finansowej w ramach Biznes planu opracowywanego przez przedsiębiorstwa,
Uczestnik szkolenia nauczy się:
- jak budować strategię pozyskiwania środków unijnych.
- jak prawidłowo stworzyć projekt, by zwiększyć swoje szanse na dotację,
- jak najlepiej i od kiedy zacząć przygotowania do pozyskania dotacji tak aby maksymalizować swoje szanse na jej pozyskanie,
- jak opracować pełną analizę finansową dla przedsiębiorstw,
PROGRAM SZKOLENIA:
BLOK I. - FUNDUSZE STRUKTURALNE DLA FIRM NA LATA 2007 - 2013
- najnowsze informacje związane z Programowaniem Funduszy Strukturalnych w Polsce w latach 2007-2013;
- Przeanalizowanie dostępnych możliwości wykorzystania funduszy strukturalnych dla firm na inwestycje m.in. w ramach programów: PO IG, PO IiŚ, RPO; pełny zakres dotacji skierowany dla przedsiębiorstw – przegląd poszczególnych Programów Operacyjnych;
- Przedstawienie ścieżki aplikowania o wsparcie - poszczególne etapy,
- Omówienie dokumentacji programowej.
- Uczestnicy uzyskają najnowsze informacje dotyczące nowego budżetu UE 2007 – 2013. Konsultacje, dyskusje, wymiana doświadczeń, także pomiędzy uczestnikami.
Blok I służy głównie przypomnieniu strony teoretycznej funduszy unijnych. W jego ramach przypomniane zostaną uczestnikom rodzaje funduszy w podziale na grupy, ze szczególnym naciskiem na dotacje inwestycyjne przedsiębiorstw, jak w precyzyjny sposób określić z którego działania i programu można sfinansować planowaną inwestycję. Omówiona zostanie ścieżka aplikowania o dotacje – kiedy należy spodziewać się wyników oceny, podpisania umowy czy też wypłaty dotacji. Przedstawiona zostanie również droga pozyskania informacji o funduszach.
BLOK II. – ZASADY KONSTRUOWANIA PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH
- Ogólne zasady przygotowania projektu inwestycyjnego
- Wskazanie przykładowych różnic kwalifikowalności kosztów w wybranych programach,
- Analiza planowanych źródeł finansowania,
- Opracowanie cyklu realizacji projektu,
- Przygotowanie budżetu projektu,
- Zarządzanie projektami unijnymi, obieg dokumentów w projekcie,
- Przepływ środków finansowych i kontrola finansowa – procedura przyznawania pomocy,
- Monitorowanie, raportowanie i ewaluacja projektu,
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji projektu, rozliczanie projektu oraz przygotowanie wniosku o płatność,
Celem bloku jest przypomnienie podstawowych pojęć oraz omówienie kosztów kwalifikujących się do uzyskania dotacji – na jakie wydatki firma może uzyskać wsparcie w różnych działaniach. Pokazane zostaną wady i zalety finansowania kredytem i leasingiem. Wskazane zostaną procedury związane z rozliczeniem dotacji – jak wypełnić wniosek o płatność, jak opisać faktury. Poruszona zostanie również tematyka najczęściej popełnianych błędów – na co należy zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu założeń i budowaniu projektu.
BLOK III. – DOBRE PRAKTYKI - PRZYKŁADY PROJEKTÓW REALIZOWANYCH W RAMACH RÓŻNYCH PROGRAMÓW
- Przedstawienie przykładowych projektów inwestycyjnych dla przedsiębiorstw;Przedstawienie przykładowego projektu miękkiego na realizację szkolenia przez przedsiębiorstwo i na rzecz przedsiębiorstw;Dyskusja: Jakie projekty miękkie oraz twarde mają szanse na wsparcie? W jakiej formie realizować projekty aby uzyskać wsparcie na określony cel?
- Jak zwiększyć szanse na pozyskanie dotacji - praktyczne wskazówki z pracy nad projektami;
Blok ten zawiera praktyczne przykłady projektów które uzyskały dofinansowanie. Pokazany zostanie przykładowy projekt inwestycyjny oraz edukacyjny. Omówione zostaną praktyczne wskazówki pracy z projektami – jak zwiększyć szansę na pozyskanie dotacji. Wyjaśnione zostaną również wątpliwości uczestników w ramach ich indywidualnych projektów.
BLOK IV. - PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ
- Praca nad przygotowaniem projektu – case study:
- Praca nad przygotowaniem biznes planu – case study: identyfikacja potrzeb, charakterystyka konkurencji, uzasadnienie planowanej inwestycji, cele projektu, finansowanie inwestycji, budżet i harmonogram działań – warsztaty krok po kroku;
- Praca nad przygotowaniem wniosku w Generatorze Wniosków;
- Przeanalizowanie systemu oceny i wyboru projektów,
- Omówienie zasad prawidłowego opracowania wniosku oraz biznes planu inwestycji,
- Omówienie wymaganych załączników do wniosku.
Blok ten poświęcony jest praktycznym warsztatom – w trakcie ich trwania grupa wspólnie pracuje nad kompletnym wnioskiem i biznes planem, bazując za założeniach z case study. Wspólnie konstruowany jest wniosek i biznes plan – efektem finalnym jest gotowy do złożenia projekt. Dodatkowo omawiane są niezbędne załączniki do wniosku – które są faktycznie wymagane, jak je przygotować. Nowością jest tu zastosowanie laptopów w pracy nad projektami – każdy uczestnik indywidualnie wypełnia wniosek w generatorze wniosków i biznes plan na swoim komputerze.
BLOK V. – ANALIZA FINANSOWA PROJEKTU
- Analiza założeń finansowych, przychodów i kosztów inwestycji,
- Analiza finansowania zewnętrznego (kredyt, leasing),
- Konstruowanie bilansu,
- Konstruowanie rachunku zysków i strat,
- Konstruowanie przepływów pieniężnych (cash flow),
- Analiza wskaźnikowa projektu.
Blok ten powięcony jest analizie finansowej – przygotowaniu bilansu, rachunku zysków i strat oraz przepływów pieniężnych krok po kroku – począwszy od założeń, poprzez omówienie i zastosowanie na formułach zależności między poszczególnymi sekcjami. Efektem finalnym jest sporządzona w arkuszu kalkulacyjnym Excel, samodzielnie przez każdego z uczestników, analiza finansowa projektu.
Metody szkolenia: ćwiczenia i warsztaty; szczególny nacisk położony jest na warsztaty wypełniania dokumentacji.
Zajęcia prowadzi Marcin Kibitlewski – absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu w Białymstoku oraz Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Białymstoku. Doświadczony praktyk z dziedziny sporządzania dokumentacji ze środków unijnych, autor ponad 100 projektów w zakresie finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych, m.in. w ramach programów PHARE 2002, PHARE 2003, SPO-WKP, ZPORR, MF EOG, PO IG, PO KL, RPO WP, RPO WM.
W latach 2004 – 2009 pozyskał dla firm i instytucji środki z Unii Europejskiej, na łączną kwotę ponad 85 mln PLN.
Wieloletni trener szkoleń z zakresu współfinansowania inwestycji przy wsparciu środków unijnych, sporządzania biznes planów oraz analiz finansowych, posiadający doświadczenie w zakresie sporządzania dokumentacji jak również weryfikacji projektów od strony Instytucji Wdrażającej.
W ramach przeprowadzonych szkoleń przeszkolił ponad 800 osób w ciągu ostatnich 5 lat.
Od 2005 roku właściciel firmy doradczej Wyślij e-mail , jednej z najskuteczniejszych firm consultingowych w Polsce (6 miejsce w Polsce w przeprowadzonym przez czasopismo EuroEkspert II Ogólnopolskim Rankingu Firm Konsultingowych, w kategorii "Skuteczność Aplikowania", osiągając wynik 87,5%).
Redaktor naczelny Wyślij e-mail , właściciel serwisu internetowego Wyślij e-mail .
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Termin szkolenia w kwietniu: od 14.04.2011 do 16.04.2011
- Czas trwania: 09.00 – 16.00 (30 godzin - 4 dni).
- Grupa szkoleniowa: max. 10 osób.
- Miejsce szkolenia: Centrum Szkoleniowe EDOOR, ul. Plac Trzech Krzyży 16, 00-499 Warszawa, woj. mazowieckie.
- Cena uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu: 1400,- PLN + VAT
Uwaga: dla uczestników modułu podstawowego szkolenia, organizowanego
przez Centrum EDOOR - RABAT - 15% !!!
Uwaga - zajęcia warsztatowe odbywają się przy użyciu laptopów.
Jego posiadanie jest warunkiem koniecznym zgłoszenia na szkolenie.
W cenę szkolenia wliczone są:
W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu, należy pobrać i dokładnie wypełnić formularz zgłoszeniowy uczestnika szkolenia (w załączniku), zawierający zasady współpracy oraz procedurę dalszej rejestracji uczestnika szkolenia. Wypełniony formularz zgłoszeniowy prosimy przesyłać na adres e-mail: Wyślij e-mail , lub na numer faksu: (029)7415708.
W odpowiedzi otrzymają Państwo od nas potwierdzenie wstępnej rejestracji uczestnika szkolenia. Pełna rezerwacja miejsca na szkoleniu następuje po dokonaniu wpłaty na konto Centrum EDOOR.
ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA
Z NASZEJ OFERTY!
|