Jedną z kluczowych umiejętności każdej osoby pracującej z grupami jest organizacja gier i zabaw. Pedagogika zabawy - często bardzo niedoceniana - jest poważną dziedziną humanistyczną, która uczy, jak grać i bawić się by uczyć i zjednywać sobie dzieci i młodzież. Szkolenie ma charakter praktyczny - trener poprowadzi liczne gry i zabawy by pokazać nauczycielom, wychowawcom kolonijnym, rodzicom, animatorom i pedagogom jak można czerpać przyjemność ze zorganizowanych i przemyślanych rozrywek!
Szkolenie dostarczyć ma wszelkich informacji i umiejętności, które są niezbędne w pracy wszystkich osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Praca ta nie jest łatwa i wymaga wielu umiejętności praktycznych. O tych umiejętnościach dowiesz się właśnie na szkoleniu.
Największą zaletą szkolenia są gotowe scenariusze gier, zabaw i zajęć animacyjnych, które można używać praktycznie wszędzie.
Szkolenie ma charakter praktyczny – dowiesz się więc, co robić w rzeczywistych sytuacjach. Będzie dużo ćwiczeń, gier, zabaw, scenek i umiejętności! Wszystko w odniesieniu do prawdziwej pracy z dziećmi i młodzieżą.
Wyślij e-mail Joanna Gradomska - absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, magister pedagogiki o specjalnościach animacja społeczno-kulturalna i praca socjalna z resocjalizacją. Posługuje się językiem angielskim i rosyjskim. Z zamiłowania animatorka, działaczka, społecznica, szkoleniowiec Pedagogiki zabawy. Jej przygoda z animacją i pedagogiką zabawy rozpoczęła się 10 lat temu na stanowisku opiekuna kolonijnego, później doświadczenie zdobywała między innymi jako animator TUI Switzerland w Grecji czy Stageman Polska. Obecnie działa w branży eventowej organizując imprezy dla dzieci i dorosłych. Lubi ludzi. Zaraża optymizmem i chętnie dzieli się swoją wiedzą na prowadzonych szkoleniach. Jej doświadczenie pedagogiczne i animacyjne sprawia, że kursanci wychodzą ze szkoleń naładowani nie tylko wiedzą, ale i dobrym humorem!
1. Organizacja czasu wolnego - wprowadzenie teoretyczne
1.1. Czym jest pedagogika zabawy?
1.2. Kto to jest animator i jakie powinien mieć cechy?
1.3. Rola i znaczenie zabawy w życiu człowieka
2. Pedagogiczne i psychologiczne podstawy pracy z grupą dzieci
2.1. Mechanizmy rozwojowe
2.2. Patrzenie dziecka na świat
2.3. Prowadzenie grup
2.4. Moderacja i komunikowanie grupowe
2.5. Zasady wywierania wpływu na grupę
3. Gry i zabawy dla dzieci i młodzieży
3.1. Jakie są cechy dzieci?
3.2. Jak przeprowadzić zajęcia z dziećmi?
3.3. Jak przekonać dzieci do siebie?
3.4. Jak mówić do dzieci?
3.5. Jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci?
3.6. Jak radzić sobie z „trudnymi” dziećmi i grupami?
3.7. Co należy do Twoich obowiązków?
3.8. Jak prowadzić zajęcia z młodzieżą?
3.9. Jak zachęcić młodzież do udziału w zajęciach?
4. Praktyka - bawimy się!
4.1. Gry i zabawy integracyjne
4.2. Gry i zabawy plastyczne
4.3. Gry i zabawy muzyczne
4.4. Gry i zabawy ruchowe
4.5. Gry i zabawy na każdą okazję
4.6. Scenariusze i bloki zajęć
a) 12 godzin z doświadczonymi Trenerami
b) materiały szkoleniowe
c) certyfikat ukończenia szkolenia
d) książka „Praktyczny podręcznik dla animatora”
- poznasz prawa rządzące czasem wolnym dzieci i młodzieży;
- otrzymasz gotowe scenariusze zajęć animacyjnych;
- zrozumiesz psychologiczne mechanizmy postępowania dzieci i młodzieży;
- poznasz nowych ludzi;
- wzbogacisz swój pedagogiczny warsztat pracy;
- zdobędzięsz certyfikat, który przyda się w awansie zawodowym.