Temat szkolenia:
„Wymagania normy oraz audit wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2008
w branży medycznej”
Profil uczestników:
- Pracownicy przedsiębiorstw branży medycznej, które posiadają lub chcą wdrożyć system zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2008,
- właściciele/osoby zarządzające przedsiębiorstwami z branży medycznej,
- auditorzy wewnętrzni oraz kandydaci na auditorów wewnętrznych systemu zarządzania jakością zatrudnieni w jednostkach medycznych,
- pełnomocnicy oraz kandydaci na pełnomocników ds. systemów zarządzania jakością, zatrudnieni w jednostkach medycznych,
- studenci studiów medycznych.
Termin szkolenia: (sobota-niedziela) - 27-28 listopada 2010 r.
Miejsce szkolenia: Warszawa
Czas trwania: 16 godzin (2 dni)
Prowadzący: Trener/konsultant i jednocześnie czynny auditor międzynarodowej jednostki certyfikującej, posiadający doświadczenie w auditowaniu organizacji branży medycznej.
Forma szkolenia: wykłady/ćwiczenia
Cena: 500,00
Zniżki:
10% - dla naszych stałych Klientów
10% - dla Studentów Uczelni Medycznych
10% - dla drugiej osoby z Firmy
20% - dla trzeciej i każdej kolejnej osoby z Firmy.
*Zniżki nie mogą łączyć się.
W cenę wliczono:
* profesjonalne materiały szkoleniowe,
* dostęp do norm Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej ISO,
* po zdaniu testu kończącego szkolenie uzyskanie prestiżowych certyfikatów firmy INCERT oraz akredytowanej jednostki certyfikującej,
* wysoko cenione na rynku kwalifikacje: „Auditora Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2008",
* poczęstunek kawowy,
* rabat na następne szkolenia firmy INCERT w wysokości 10%.
Program szkolenia:
BLOK I. Wprowadzenie w tematykę zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2008
BLOK II. System zarządzania jakością – interpretacja normy ISO 9001:2008 w odniesieniu do branży medycznej
1. Wymagania ogólne oraz dokumentacja SZJ
2. Najwyższe Kierownictwo w systemie zarządzania jakością
3. Zarządzanie zasobami – wykłady, ćwiczenia, dyskusja
- Zasoby ludzkie oraz infrastruktura i środowisko pracy w branży medycznej
(Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, wymagania NFZ, wymagania prawne itp. - Wymiana doświadczeń, dyskusja)
4. Realizacja usługi medycznej – wykłady, ćwiczenia, dyskusja
- Planowanie
- Procesy związane z Pacjentem/Klientem
- Projektowanie i rozwój
- Zakupy
- Dostarczanie usługi medycznej
- Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów
- Wyłączenia z punktu 7 normy ISO 9001:2008
Omówienie, wymiana doświadczeń i dyskusja na temat znaczących aspektów SZJ w branży medycznej w tym m.in.:
- Określenie wymagań Klienta (NFZ/Pacjent indywidualny),
- nadzór nad podwykonawcami,
- gospodarka lekami,
- urządzenia pomiarowe,
- procedury utrzymania czystości,
- sterylizacja,
- dezynfekcja,
- postępowanie ze skargami pacjentów.
5. Pomiary, analiza i doskonalenie
- Monitorowanie i pomiary
- Identyfikacja niezgodności w branży medycznej
- Analiza danych
- Doskonalenie
BLOK III. Audit wewnętrzny SZJ wg ISO 9001:2008
- Planowanie auditu
- Przebieg auditu wewnętrznego
- Stwierdzenie niezgodności
- Działania poauditowe