Coraz bardziej powszechne karty rabatowe sprawiają, że klient pamięta o firmie, w której korzystał z uługi. Firma zaś oferuje mu dodatkowe rabaty lub upominki za udział w programie lojalnościowym. Otrzymując na przykład złotą kartę, stały klient poczuje się doceniony. Spoglądając z przyjemnością na kartę przy każdym otwarciu portfela, chętnie będzie powracał do miejsca, gdzie może skorzystać z rabatu. Mało tego – być może przyprowadzi swoich bliskich, którym będzie chciał sprawić przyjemność. To dlatego tak ważne jest, aby dbać o swoich klientów. Karta rabatowa sprawia, że klient czuje się ważny i doceniany. Dobrym przykładem może być karta Wyślij e-mail , dzięki której możemy uzyskać rabaty na wejścia na imprezy do klubów i lokali, a także na posiłki w restauracjach. Kto nie chciałby zjeść na przykład obiad za 1 zł lub wypić drugie piwo gratis.
Wyślij e-mail taka jak Vipcard buduje relację pomiedzy właścicielem restauracji lub innego lokalu a klientem, który wie, że nie tylko będzie dobrze obsłużony, ale zyska dodatkowe gratisy. Ciągły powrót klienteli, mimo wydatków związanych z prezentami czy zniżkami, i tak opłaci się każdemu właścicielowi firmy.
Każda firma mająca bazę swoich klientów chciałaby sprawić aby każdy klient był wyjątkowy. Karty rabatowe to doskonały produkt, który może służyć jako karta stałego klienta, a dzięki możliwości personalizacji, każdy klient może mieć swoją unikatową kartę.