TERMIN: 09.09.2011
LOKALIZACJA: Warszawa, ul. Bagno 2 (Metro Świętokrzyska) Wyślij e-mail
CENA: 430 zł + VAT *
* dla opłacających szkolenie co najmniej w 70% ze środków publicznych cena zwolniona z VAT
Przy zgłoszeniach więcej niż 2 osób udzielamy rabatu 15%
Wyślij e-mail
Rozpoczęcie godz 9:30
- Kwalifikowalność wydatków
- Podstawowe zasady kwalifikowalności wydatków
- Ramy czasowe kwalifikowalności wydatków oraz ich zakres w kontekście obszaru objętego wsparciem
- Katalog kosztów kwalifikowanych
- Katalog kosztów niekwalifikowanychWkład własny i jego formy
- Zasadność planowanych wydatków w kontekście efektywności kosztowej
- Zasady budżetowania projektów unijnych – koncepcja budżetu jednostkowego i zadaniowego
- Zasady dokonywania rozliczeń finansowych
- Zasady prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej na rzecz projektu
- Przykłady oznaczeń dokumentów księgowych
- Wymóg prowadzenia odrębnego rachunku bankowego – zasady dokonywania płatności
- Zasady dokumentowania kosztów kwalifikowanych projektu
Funkcjonowanie Generatora Wniosków płatniczych
- Omówienie pól rozliczeniowych we Wnioskach o płatność
- Zasady rozliczania kosztów osobowych i rzeczowych
- Weryfikacja zasadności rozliczanych wydatków oraz badanie efektywności kosztowej
- Przykłady naruszeń zasad rzetelnej i przejrzystej gospodarki finansowej projektu
- Sprawozdawczość z tytułu realizacji projektu
- Omówienie pól sprawozdawczych we Wnioskach o płatność
- Zasady monitorowania postępu rzeczowego projektu i efektów z tytułu jego realizacji
- Warsztaty
Zadanie z zakresu rozliczania wydatków kwalifikowanych:
- Ewidencja Faktur VAT i innych dowodów księgowych z tytułu kosztów kwalifikowanych na podstawie Studium przypadku
- Rozliczanie kosztów pośrednich i bezpośrednich
- Ustalanie poziomu realnego dofinansowania
- Weryfikacja kwalifikowalności poniesionych wydatków
- Typowe błędy w toku procesu rozliczeń – omówienie
- Podsumowanie zajęć
Zakończenie godz. 15.30
(w trakcie 15 minutowe przerwy kawowe i około godzinna przerwa obiadowa)
Warunki uczestnictwa
Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest:
- przesłanie drogą elektroniczną lub faxem prawidłowo wypełnionej karty zgłoszenia zamieszczonej na stronie internetowej;
Warunki rezygnacji
Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej, listem poleconym lub faxem najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia (decyduje data wpływu do Hensen Polska Sp. z o.o.). Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Więcej: http://www.hensen.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=150&cntnt01returnid=41