WIELOSPECJALISTYCZNY KURS MEDYCYNY MANUALNEJ - IV EDYCJA
40 pkt. edu
17-18 wrzesień 2011
Kierownictwo naukowe:
dr n. med. Grzegorz Sławiński, neurolog
Wykładowcy:
dr n. med. Grzegorz Sławiński, neurolog
Anthony Narushka D.C.(dr chiropraktyki, USA)
dr Jerzy Bereszko, ortopeda
mgr Tomasz Pawełek, fizjoterapeuta
Ramowy program kursu obejmuje:
4 moduły. Jeden moduł realizowany jest podczas 3 zjazdów sobotnio-niedzielnych
HARMONOGRAM KURSU:
MODUŁ "A"
I. Historia i koncepcje medycyny manualnej
II. Morfologiczne podstawy terapii manualnej kręgosłupa
III. Teoretyczne podstawy terapii manualnej
IV. Podstawy i zasady badania manualnego
V. Zasady i techniki terapii manualnej
VI. Wskazania i przeciwwskazania do terapii manualnej
VII. Prowadzenie dokumentacji leczenia manualnego
MODUŁ B: Diagnostyka i leczenie:
I. Miednica
II. Kręgosłup lędźwiowy
MODUŁ C: Diagnostyka i leczenie:
I. Kręgosłup piersiowy i żebra
II. Kręgosłup szyjny
MODUŁ D: Diagnostyka i leczenie:
I. Stawy kończyn dolnych i górnych
Co wyróżnia kurs wielospecjalistyczny MEDYCYNY MANUALNEJ ?
odmienne szerokie (wielospecjalistyczne) ujęcie medycyny manualnej
kadra prelegentów: specjaliści kliniczni z doświadczeniem akademickim oraz praktycznym w medycynie manualnej
międzynarodowa kadra instruktorska
możliwość poznania różnorodnych metod i szkół medycyny manualnej stosowanych w gabinetach lekarskich i rehabilitacyjnych
możliwość poznania aktualnych metod diagnostycznych w tym nowoczesnej diagnostyki obrazowej
bogactwo technik medycyny manualnej
możliwość udoskonalenia warsztatu terapii manualnej
kurs zatwierdzony przez NIL
możliwość uzyskania punktów edukacyjnych
certyfikat unijny, honorowany przez NFZ
FORMA KURSU:
podczas szkolenia stosowane są metody szkoleniowe wykorzystujące kwestionariusze, ćwiczenia praktyczne, pokazy i demonstracje różnorodnych metod diagnozowania i leczniczych, przeprowadzenie analizy ruchu uczestnika szkolenia oraz opracowanie diagnozy i planu leczenia pacjenta, w celu zaangażowania uczestników szkolenia do aktywnego w nim uczestnictwa
szkolenie realizowane jest w małych grupach szkoleniowych a indywidualizacja formy i treści przekazywanej wiedzy korzystnie wpływa na końcowy rezultat szkolenia