1. Termin: 02-04-2007
2. Liczba godzin dydaktycznych: 6
3. Prowadzący:
prawnik-praktyk, specjalista z zakresu ochrony danych osobowych oraz obrotu informacją. W latach 1998-2000 pracownik Departamentu Prawnego Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych - Asystent Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Współautor książki
„ Ochrona danych osobowych w praktyce – pytania i odpowiedzi”
4. Cel szkolenia:
Zapoznanie z praktycznymi aspektami ochrony danych osobowych. Przekrojowo zostaną omówione zasady przetwarzania danych oraz obligatoryjne elementy systemu ochrony danych.
Szkolenie skierowane jest do:
• Administratorów Danych
• Administratorów Bezpieczeństwa Informacji
• i innych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo danych
5. Program szkolenia:
1. Źródła prawa – przepisy krajowe oraz europejskie
2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy
• wyłączenia oraz ograniczenia stosowania
3. Podstawowe pojęcia występujące w ustawie
• dane osobowe
• zbiór danych
• administrator danych
4. Administrator Danych w strukturze ochrony danych
• pozyskiwanie danych
• zasady udostępniania
• dozwolone wykorzystanie danych osobowych w marketingu
• obowiązek informacyjny
• zachowanie celu
• merytoryczna poprawność i adekwatność
• powierzenie przetwarzania
• obowiązek rejestracji/aktualizacji baz danych
- co podlega rejestracji?
- korzystanie z platformy e-GIODO
5. Przetwarzanie danych kadrowych
• pracownicy, kandydaci do pracy
• zakres przetwarzania danych
• archiwizacja
6. Wyznaczenie i zadania Administratora Bezpieczenstwa Informacji
7. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO)
• uprawnienia
• praktyka kontrolna
• co nowego w Biurze GIODO (najnowsze decyzje, publikacje)
8. Bezpieczeństwo danych
• zabezpieczenie systemów informatycznych
• wymagana przez przepisy dokumentacja – co i w jaki sposób przygotować?
• dobre praktyki w zakresie ochrony informacji
- ochrona przed szkodliwym oprogramowaniem
- postępowanie z elektronicznymi nośnikami zawierającymi dane osobowe
- dostęp do sieci publicznej
- kontrola dostępu do systemu operacyjnego i aplikacji
- monitorowanie zabezpieczenia danych osobowych i inne procedury
- ochrona komputerów przenośnych zawierających dane osobowe
- ochrona dokumentacji papierowej
- niszczenie danych
9. Zasady dopuszczalności przekazywania danych osobowych za granicę
10. Dane osobowe a usługa elektroniczna i informacje publiczne
11. Odpowiedzialność prawna w wypadku naruszenia przepisów ustawy
• znamiona przestępstw
• odpowiedzialność cywilna
• odpowiedzialność dyscyplinarna
12. Omówienie wybranych (w tym niepublikowanych) orzeczeń sądowych, przykłady naruszeń
13. Konsultacje
|
|
1. Termin: 04-04-2007 , zajęcia od godz. 13.00
2. Liczba godzin dydaktycznych: 5
3. Prowadzący:
Doświadczony ekspert, przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej
4. Program szkolenia:
Szkolenia na stanowiskach dozoru i eksploatacji:
Szkolenie dla osób zajmujących się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci energetycznych wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających energię elektryczną obejmujący następujące urządzenia, instalacje i sieci Grupy 1:
1. urządzenia prądotwórcze przyłączone do krajowej sieci elektroenergetycznej bez względu na wysokość napięcia znamionowego;
2. urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 kV
3. urządzenia, instalacje i sieci o napięciu znamionowym powyżej 1 kV
4. zespoły prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW
5. urządzenia elektrotermiczne
6. urządzenia do elektrolizy
7. sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego
8. elektryczna sieć trakcyjna
9. elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym
10. aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 1 - 9
Szkolenie dla osób zajmujących się eksploatacją urządzeń wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających ciepło oraz inne urządzenia energetyczne obejmujący następujące urządzenia, instalacje i sieci Grupy 2:
1. kotły parowe oraz wodne na paliwa stałe, płynnei gazowe, o mocy powyżej 50 kW,wraz z urządzeniami pomocniczymi
2. sieci i instalacje cieplne wraz z urządzeniami pomocniczymi, o przesyle ciepła powyżej 50 kW
3. turbiny parowe oraz wodne o mocy powyżej 50 kW, wraz z urządzeniami pomocniczymi
4. przemysłowe urządzenia odbiorcze pary i gorącej wody, o mocy powyżej 50 kW
5. urządzenia wentylacji, klimatyzacji i chłodnicze,o mocy powyżej 50 kW
6. pompy, ssawy, wentylatory i dmuchawy o mocy powyżej 50 kW
7. sprężarki o mocy powyżej 20 kW oraz instalacje sprężonego powietrza i gazów technicznych
8. urządzenia do składowania, magazynowania i rozładunku paliw, o pojemności składowania odpowiadającej masie ponad 100 Mg
9. piece przemysłowe o mocy powyżej 50 kW
10. aparatura kontrolno-pomiarowa i urządzenia automatycznej regulacji do urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 1 – 9
Szkolenie dla osób zajmujących się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci gazowych wytwarzających, przetwarzających, przesyłających, magazynujących i zużywających paliwa gazowe obejmujący następujące urządzenia, instalacje i sieci Grupy 3:
1. urządzenia do produkcji paliw gazowych, generatory gazu
2. urządzenia do przetwarzania i uzdatniania paliw gazowych, rozkładnie paliw gazowych, urządzenia przeróbki gazu ziemnego, oczyszczalnie gazu, rozprężalnie i rozlewnie gazu płynnego, odazotowanie, mieszalnie
3. urządzenia do magazynowania paliw gazowych
4. sieci gazowe rozdzielcze o ciśnieniu nie wyższym niż 0,5 MPa (gazociągi i punkty redukcyjne, stacje gazowe)
5. sieci gazowe przesyłowe o ciśnieniu powyżej 0,5 MPa (gazociągi, stacje gazowe, tłocznie gazu)
6. urządzenia i instalacje gazowe o ciśnieniu nie wyższym niż 5 kPa
7. urządzenia i instalacje gazowe o ciśnieniu powyżej 5kPa
8. przemysłowe odbiorniki paliw gazowych o mocy powyżej 50 kW
9. turbiny gazowe
10. aparatura kontrolno-pomiarowa, urządzenia sterowania do sieci, urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 1 -9
|
|
|
1. Termin: 24-04-2007 i 25-04-2007
2. Liczba godzin dydaktycznych: 12
3. Prowadzący:
Radca prawny. Specjalista w zakresie prawa cywilnego, bankowego, dewizowego, podatków międzynarodowych, weksli, czeków, prawa gospodarczego, handlowego. Długoletni współpracownik banków giełdowych w (tym ŁBR S.A., BRE Bank S.A.). Wykładowca kontraktowy MSBiF w Katowicach. Prowadzi szkolenia i wykłady dla pracowników banków i firm oraz słuchaczy studiów podyplomowych.
4. Cel szkolenia:
Przekazanie wiedzy praktycznej i teoretycznej na temat mediacji jako dobrowolnego, szybkiego, skutecznego i alternatywnego postępowania dla pozasądowego rozstrzygania sporów i konfliktów pomiędzy przedsiębiorcami oraz między osobami fizycznymi w sprawach cywilnych.
Mediacja jako alternatywa dla długotrwałych i często kosztownych procesów sądowych.
5. Program szkolenia:
1. Regulacja i charakter prawny mediacji
2. Rola i znaczenie mediacji w rozstrzyganiu sporów
3. Sposoby prowadzenia mediacji, oznaczenie mediatora, postępowanie mediacyjne
4. Skierowanie sprawy do mediacji przez sąd
5. Postępowanie pojednawcze
6. Mediacja w postępowaniach odrębnych
|
|
|
1. Termin: 25-04-2007
2. Liczba godzin dydaktycznych: 5
3. Prowadzący:
ekspert z zakresu prawa pracy, rzecznik prasowy Państwowej Inspekcji Pracy
4. Program szkolenia:
1. Zasady prowadzenia kontroli w zakresie prawnej ochrony pracy przez PIP
• czynności kontrolne i zakres kontroli
• środki prawne stosowane przez inspektorów pracy
2. Kontrola w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy
• akta osobowe
- obowiązek założenia akt osobowych
- sposób prowadzenia akt osobowych
- akta osobowe przy zmianie pracodawcy
- dokumenty niezbędne do podjęcia pracy
- dokumenty, których może żądać pracodawca od osoby ubiegającej się o zatrudnienie kwestionariusz osobowy, świadectwa pracy z poprzedniego zatrudnienia, orzeczenia lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na zajmowanym stanowisku, zapytanie o karalność)
• umowy o pracę
zasady sporządzania umów: na okres próbny, na czas określony, na zastępstwo, na czas wykonywania określonej pracy, na czas nie określony
• najczęściej popełniane błędy w umowach o pracę
• dokumenty wymagane w okresie zatrudnienia
• świadectwa pracy
- sposób sporządzania świadectwa pracy
- terminy i tryb wydawania świadectwa pracy
- prostowania świadectwa pracy
3. Kontrola w zakresie czasu pracy
• sporządzanie rozkładów czasu pracy
• ewidencja czasu pracy i metody jej prowadzenia – gdzie najłatwiej popełnić błędy
4. Kontrola w zakresie uprawnień urlopowych
• plan urlopów
• przesunięcia urlopów
• odwołanie urlopów
• skutki niewykorzystania urlopów pracowniczych
• urlopy bezpłatne
5. Kontrola przestrzegania zasad bhp
5. Miejsce:
Serdecznie zapraszamy do pięknych wnętrz Hotelu *** usytuowanego w centrum Mikołowa.
Wysoki poziom obsługi,niepowtarzalny klimat oraz oryginalna aranżacja wnętrza pozwoli Państwu miło spędzić czas szkolenia.
Przy rezerwacji noclegu mają Państwo zapewniony pobyt w komfortowych i gustownie wyposażonych pokojach z łazienkami.
Każdy pokój posiada telewizję satelitarną, telefon oraz szybkie łącze internetowe.
|
|
|
1. Termin: 12-06-2007 i 13-06-2007
2. Liczba godzin dydaktycznych: 16
3. Prowadzący:
Psycholog, doświadczony trener, wykładowca wielu Wyższych Uczelni, prowadzi szkolenia oraz projekty z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, m. inn: zarządzania personelem, doborem i selekcją pracowników, motywowaniem oraz prowadzeniem oceny pracowników, rozwiązywania konfliktów interpersonalnych. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie doskonalenia umiejętności społecznych, komunikacyjnych i interpersonalnych kadry kierowniczej i pracowników. Specjalizuje się również w tworzeniu systemów szkoleniowych. Prowadzi konsultacje dla wyższej kadry kierowniczej.
4. Cel szkolenia:
Głównym celem szkolenia jest rozwój takich kompetencji, które ułatwią profesjonalne planowanie, realizowanie i ocenianie szkoleń.
Podczas szkolenia uczestnicy:
• poznają i przećwiczą techniki wspierające efektywne szkolenia, w szczególności związane z analizą potrzeb, doborem metodologii i oceną efektu szkolenia
• opiszą procesy w firmie sprzyjające i utrudniające wprowadzenie polityki szkoleniowej opartej na osiąganiu rezultatów
• wypracują rozwiązania wspierające politykę szkoleń zorientowanych na rezultaty
Na szkolenie zapraszamy osoby odpowiedzialne za różne aspekty polityki szkoleniowej w firmie. Podczas zajęć będziemy zajmować się tematyką, która zainteresuje zarówno pracowników działów personalnych (szkoleniowych), którzy wybierają dostawców, organizują szkolenia i odpowiadają za ocenę ich efektywności, jak i kadrę kierowniczą, która rozpoznaje potrzeby szkoleniowe swoich podwładnych.
5. Program szkolenia:
1. Kontekst organizacyjny – funkcja działu HR (i działu szkoleń)
w organizacji
2. Zarządzanie szkoleniami jako proces
- elementy procesu: harmonogram zadań, podział działań na strategiczne, kierownicze i wykonawcze
3. Podstawowe zasady funkcjonowania systemu szkoleń
4. Jakie formy edukacji możliwe są w Twojej firmie?
5. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
• zakres (organizacyjny, stanowiskowy i indywidualny)
• cele badania potrzeb szkoleniowych
• narzędzia badawcze
6. Proces projektowania systemu szkolenia
• formułowanie celów szkoleniowych
• definicja efektywnego szkolenia
• metody szkoleniowe – wybór optymalnych rozwiązań
• programy szkoleniowe
7. Organizacja szkoleń
• przygotowywanie oferty dla wykonawcy
• pozyskiwanie partnerów zewnętrznych
• źródła informacji o firmach szkoleniowych
• kryteria oceny firm szkoleniowych
• logistyka szkoleń
• kosztorys wydarzenia szkoleniowego
• planowanie budżetu szkoleniowego
• negocjacje kontraktów z wykonawcą
8. Projektowanie transferu szkoleń w miejsce pracy
• rola kierowników w procesie szkolenia
• plan rozwoju kompetencji
• metody wzmacniania transferu
9. Metody i narzędzia oceny efektywności szkoleń
• ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona
• zakres oceny
• efekty kształcenia a strategie oceny
• szkolenia nowej generacji – uczenie wielopoziomowe
- projektowanie oceny
- wyznaczenie sposobów zbierania informacji
- przykłady arkuszy i kwestionariuszy oceniających
- analiza pola sił
|
|
|
1. Termin: na zlecenie
2. Liczba godzin dydaktycznych: 6
3. Prowadzący:
Maria Pawlak - Biegły Rewident
4. Cel szkolenia:
Przedstawienie praktycznych rozwiązań rozliczania (podatku dochodowego i VAT-u) oraz ewidencjonowania podróży służbowych i zagranicznych z uwzględnieniem zmian.
5. Program szkolenia:
1. Co to jest ”podróż służbowa”
2. Krajowe podróże służbowe
• podróż służbowa a czas pracy
• diety: koszty przejazdu, dojazdów, noclegów oraz inne wydatki a przychód pracownika
• prowadzenie dokumentacji
• rozlicznie kosztów:
- pracowników etatowych
- pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie lub o dzieło
- delegacji samochodem firmowym
- delegacji samochodem nie będącym własnością pracodawcy
- delegacji dla pracowników outsourcingowych
- delegacji pracowników administracji państwowej
- delegacji przedstawicieli organów statutowych
3. Zagraniczne podróże służbowe
• należności
• prowadzenie dokumentacji
• rozlicznie kosztów: sposób liczenia czasu z zagranicą, diety, dojazdy, ryczałty, noclegi, zakup paliwa
• wycena operacji w walutach przy rozliczaniu delgacji
4. Delegacje zagraniczne dla prowadzących działalność gospodarczą
5. Zagraniczne podróże osób zatrudnionych na umowę zlecenie i umowę o dzieło intelektualne
6. Wydatki na delegacji a VAT
7. Praktyczne zastosowanie przepisów – porady i wyjaśnienia
|
|
|
1. Termin: na zlecenie , zajęcia od 9:00 do 16:00
2. Liczba godzin dydaktycznych: 16
3. Prowadzący:
• Dyplomowana sekretarka z 12 – letnim stażem, dla której praca jest jej hobby. Obecnie prowadzi sekretariat w dużej spółce prawa handlowego. Szkoli na temat organizacji i funkcjonowania biura, techniki pracy biurowej, korespondencji w firmie. Z pasją opowiada jak sekretarka nawet przy niewielkim nakładzie finansowym może przyczynić się do stworzenia pozytywnego wizerunku firmy pamiętając o słowach Donalda Trumpa: "... jeśli chcesz zrobić dobry biznes najpierw zatrudnij dobrą asystentkę ..." … a potem zapewnij jej profesjonalne szkolenia … masz szansę
• Psycholog, absolwentka KUL-u oraz podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Krakowie w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. J. Tischnera. Od 1999 roku wizażystka znanej międzynarodowej firmy kosmetycznej, obecnie właścicielka firmy Visage. Wizaż to jej wielka pasja, zawód. Wykonała już setki makijaży, analiz kolorystycznych wydobywając to, co w kobiecie najpiękniejsze. Podpowie Paniom na szkoleniu, jak z powodzeniem wykreować swój wizerunek Profesjonalistki w każdym calu.
4. Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest udoskonalenie własnych zasobów merytorycznych i psychologicznych asystentki – sekretarki w aspekcie pełnionej roli prawej ręki szefa i „wizytówki” firmy.
5. Program szkolenia:
1. SEKRETARIAT – FIRMOWE CENTRUM DOWODZENIA
• profesjonalny duet – efektywna współpraca z szefem (prowadzenie terminarza, sporządzanie notatek informacyjnych, przekazywanie informacji wewnątrz oraz na zewnątrz firmy);
• udział sekretarki w organizowaniu i przebiegu spotkań oraz zebrań - sprawne protokołowanie, korespondencja tradycyjna i elektroniczna; elementy zarządzania czasem;
• prowadzenie rozmów telefonicznych, zachowanie w sytuacji reklamacji, strategie prezentacji oferty firmy;
• public relations firmy; elementy pozytywnej autoprezentacji
Określenie istoty, celu, strategii profesjonalnego funkcjonowania sekretariatu.Uczestnicy metodą grupowego tworzenia pomysłów dzielą się własnymi doświadczeniami i mają możliwość poszerzenia wiedzy i kompetencji poprzez mini wykład prowadzony przez trenera.
2. TWORZENIE PROFESJONALNEGO WIZERUNKU SEKRETARKI-ASYSTENTKI
A. płaszczyzna osobowościowo- komunikacyjna
• zdolności komunikacyjne ( poprawne porozumiewanie się, aktywne słuchanie, pułapki percepcyjne, przekaz pozawerbalny i jego formy)
• bez agresji i wycofania- działaj asertywnie ( stopniowanie i oswajanie agresji innych , radzenie sobie z krytyką – z manipulacją, obrona własnego terytorium psychologicznego);
• autopoznanie – testy analizujące własne zdolności komunikacyjne, poziom asertywności,
• komunikacja niewerbalna i asertywność;
Moduł prowadzony jest w oparciu o pracę w grupach, wykład i ćwiczenia praktyczne i testy a także mini wykład uzupełniony ćwiczeniami praktycznymi z zakresu komunikowania się
B. płaszczyzna zawodowo- merytoryczna
• etykieta, taktyki dobrego wizerunku, wygląd własny, kreacja otoczenia,
• „za pan brat” z urządzeniami biurowymi- etykieta biurowa w rozmowach przez telefon, listy, pisma, druki- mówią o mnie,
• coś dla ciała- poczęstunek, przyjęcie , barek i stół,
• poczucie humoru- jak myślisz co z tego wynika?
Moduł prowadzony w formie wykładu, ćwiczeń, dyskusji kierowanej
3. STRES – BEZ NIEGO ANI RUSZ
• mechanizm powstawania stresu, wczesna interwencja zaradcza- strategie pokonania złych emocji
• sposoby na brak czasu, zagospodarowanie dnia , ustalanie priorytetów i celów w czynnościach zawodowych- ćwiczenia praktyczne uzupełnione mini wykładem
• afirmacje, relaks, potęga podświadomości w odpoczynku- jak poświęcając 3 minuty dla siebie w pracy, możesz zyskać siłę na cały dzień
Moduł prowadzony jest w oparciu o mini wykład i ćwiczenia praktyczne
4. ANALIZA TRANSAKCYJNA SOJUSZNIKIEM ASYSTENTKI-SEKRETARKI
• model analizy transakcyjnej w komunikowaniu, rozwiązywaniu konfliktów, efektywnej współpracy
Moduł prowadzony jest w oparciu o mini wykład i ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi i zastosowaniu techniki
5. TRUDNE ROZMOWY MOGĄ BYĆ EFEKTYWNE - nie da się unikać rozmów z przełożonymi i współpracownikami. Możesz nauczyć się by te spotkania były profesjonalne i satysfakcjonujące. Czasami obecne w ich emocje są dobrym paliwem, które pozwala pokonać daleką drogę w tym zespole.
• dobre techniki porozumiewania się
• wykorzystanie emocji w rozmowie
• rozmowa z autorytetem - wyzwanie , które daje satysfakcję
• słuchaj i mów tak , by inni chcieli z tobą rozmawiać
6. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE BIUREM - ASPEKTY TWARDE
• zarządzanie przepływem informacji i obiegiem dokumentów
• informacja jako podstawa podjęcia decyzji
• nowoczesne metody pozyskiwania informacji
• zasady i formy korespondencji biurowej oraz wymogi językowe: stylistyka , kultura języka i jego skuteczność
• czynności kancelaryjne
• tworzenie, ewidencjowanie, archiwizacja dokumentacji
• organizacja spotkań zebrań, konferencji i wyjazdów służbowych
• zasady poufności, stopień zabezpieczania informacji
• przygotowanie prezentacji
• optymalizacja pracy - kalendarz, planowanie dnia pracy, ustalanie priorytetów, celów i stosowanie właściwych procedur
Z myślą o wizerunku naszych Pań przygotowaliśmy zajęcia, w trakcie których Panie będą miały możliwość skorzystania z analizy kolorystycznej oraz indywidualnego doboru make-upu i stroju.
Dodatkową atrakcją będzie pokaz makijażu.
Serdecznie zapraszamy!!!
|
|
|