CRM to aplikacja wspierająca pracę działu sprzedaży i marketingu w zakresie zarządzania relacjami z klientami. CRM z definicji ma za zadanie wspierać kontakty i wiedzę o klientach. My proponujemy aby aplikację zastosować również do innych podmiotów zależnych czy współpracujących - dostawców, partnerów, koproducentów.
System CRM spełnia następujące funkcje:
uporządkowanie i usystematyzowanie wiedzy o klientach;
wsparcie sprzedaży – procesu planowania, składania ofert, prowadzenia negocjacji, podpisywania kontraktu;
zarządzanie sprzedażą – ludźmi, procesami, zasobami;
wsparcie obsługi klienta – posprzedażowej;
baza wiedzy o produktach oferowanych i posiadanych przez poszczególnych klientów;
wsparcie marketingu i innych działów współpracujących z dostawcami i odbiorcami;
ułatwienie pracy hotline, telemarketerów i innych działów bazujących na danych o klientach;
zintegrowanie wiedzy o klientach i produktach i udostępnienie jej poszczególnym grupom użytkowników w danej firmie i poza nią.
Funkcje te są spełniane dzięki funkcjonalnościom takim jak:
możliwość szczegółowego opisywania klientów, osób kontaktowych;
możliwość opisu aktywności dotyczących klientów, planowania zdarzeń na przyszłość;
możliwość opisu oferty oraz zintegrowania jej z zamówieniami;
baza danych o kontrahentach, dostawcach, warunkach współpracy;
zintegrowanie z kalendarzem, z pocztą e-mail;
łatwe nadawanie uprawnień do poszczególnych elementów dla użytkowników i grup użytkowników;
możliwość dowolnej customizacji (dostosowania/modyfikacji do potrzeb klienta), np. wprowadzenie obsługi posprzedażowej klientów;
współpraca z innymi aplikacjami i modułami w ramach BizPlatform, np. z przepływem dokumentów, z zarządzaniem projektami i innymi aplikacjami dedykowanymi;
integracja z innymi systemami używanymi w firmie (fakturowanie, kadry, helpdesk).
CRM_BizPlatform składa się z poniższych modułów: