Coaching na Ciężkie Czasy |
|||
EFEKTYWNOŚĆ – po pierwsze, po drugie i po trzecie! Kiedy poszukiwanie oszczędności i optymalizacji procesów staje się jednocześnie i ważne i pilne, radykalnie rośnie ryzyko popełnienia kosztownych błędów. Oszczędności nie są przecież celem samym w sobie – mają zabezpieczyć przyszłość firmy i dać jej szanse na rozwój pomimo kryzysu. Poza płynnością finansową, firma ciągle potrzebuje przecież wykwalifikowanej kadry, sprawnie przebiegających procesów, inwestycji z myślą o przyszłości itd. Menedżer staje przed ważnymi dylematami: zwalniać, czy nie zwalniać; na czym i jak wiele oszczędzać; z czego zrezygnować, a o co zawalczyć; jak w tym wszystkim zadbać o dobre imię firmy i morale zespołu… |
|
||
Executive Coaching i Team Coaching wciąż przecież są do dyspozycji. Zaoszczędzić, a nie stracić Kiedy oszczędności stają się koniecznością, warto szczególnie zadbać o proces decyzyjny. Dlaczego nie skorzystać ze wsparcia. Pożegnanie z klasą Proces outplacementu, często towarzyszący redukcji kosztów działalności firmy, stanowi wizerunkowe wyzwanie dla organizacji. Warto zadbać, by pracownicy opuszczający firmę, nie obciążali jej dobrego imienia. Na nowym lądzie Organizacja, po nagłych i drastycznych zmianach oszczędnościowych, to już nie to samo miejsce, co dawniej. Nawet ci, którzy zachowali posady, czują się nieswojo. Nawet jeśli wszyscy zachowali posady, muszą zmierzyć się ze zmianami procedur, dostępnych zasobów, większymi oczekiwaniami przełożonych itd. Muszą zmierzyć się z własnymi obawami o przyszłość. Jak w takich okolicznościach zadbać o motywację i zaangażowanie pracowników? |
|||
Bartłomiej Filipek coaching, szkolenia, konsulting |
ul. Marii Grzegorzewskiej 2/8, 02-777 Warszawa tel. +48 501 204 303 |
||