"Mediacja w sporach organizacyjnych"
Mediacja jest procedurą rozwiązywania konfliktów i sporów, której podstawowym celem jest zawarcie przez strony wzajemnie satysfakcjonującego porozumienia, w atmosferze współpracy i dbałości o relacje interpersonalne. Mediacja uwzględnia również specyfikę i szczególne uwarunkowania konfliktów w życiu zawodowym. Tym samy może stanowić efektywne narzędzie zarządzania komunikacją w organizacji – zarówno w obiegu wewnętrznym, jak i tworzenia wizerunku zewnętrznego.
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestniko
Szkolenie umożliwi uczestnikom m.in.:
- szerokie zrozu
- nabycie umiejętności doboru metod adekwatnych do natężenia i typu sporu,
- zapoznanie się z
Najważniejsze korzyści dla organizacji:
- możliwość zweryfikowania potrzeb oraz wypracowanie systemu korzyst
Szkolenie kierowane jest do pracowników firm, którzy zajmują się system wspierania i budowania relacji, komunikacją wewnętrzną oraz regulowaniem kwestii spornych w swoim dziale/organizacji lub zamierzają wprowadzić instytucję mediacji w rozwiązywaniu konfliktów pracowniczych.
Liczba godzin: 16 (2 dni)
Metody:
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej - ćwiczenia, gry symulacyjne, analiza przypadków, dyskusje, praca w małych grupach, analiza własnych doświadczeń i zachowań oraz wykłady teoretyczne i prezentacje.
Bloki te
I. Wprowadzenie do psychologii konfliktu:
1. Specyfika sytuacji konfliktowej:
2. Źródła konfliktów
3. Stopnie eskalacji konfliktu
4. Specyfika konfliktów w obszarze zawodowy
5. Metody rozwiązyw
6. Grupowe rozwiązywanie proble
II. Podstawy negocjacji:
1. Negocjacje pozycyjne vs. negocjacje proble
2. Przygotowanie i przebieg negocjacji
3. Warunki skutecznych negocjacji
4. Gdy negocjacje zawodzą
III. Mediacje organizacyjne:
1. Mediacja: idea, rola
3. Możliwości i ograniczenia
4. Podstawowe narzędzia pracy
5. Mediacje w organizacji