Reklama jest elementem marketingu, który towarzyszy nam praktycznie na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najpopularniejsza i jednocześnie wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak bardzo negatywnie postrzegana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie razi po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma na celu zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą wiedzieć, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzielimy przede wszystkim na jasne i ciemne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają za cel wywoływanie przede wszystkim bardzo ogfitujących w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę na przykład kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z barwą różową. Barw tych nie powinno się jednak stosować, gdy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem na poważnie reklamę, w której luksusowe auto przedstawione jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się kolory ciepłe i ciemne zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor purpura, bordo lub szkarłat. Kolory zimne mogą się przydać w momencie, gdy chcemy wzbudzić u klienta poczucie bezpieczeństwa. Świetnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się obok elementów nim wypełnionych. Gdy zatem chcemy zwrócić uwagę konsumenta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarym kolorem. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne skojarzenia. Dobrze jest znać zasady dobierania kolorów w reklamie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.