Reklama jest elementem marketingu, który towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najbardziej popularna i jednocześnie wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak bardzo negatywnie postrzegana nie jest, pod warunkiem , że jej kolorystyka, używając kolokwializmu, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma za cel przykucie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzielimy przede wszystkim na ciemne i jasne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim niezwykle obfitych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z barwą różową. Barw tych nie powinno się stosować, jeśli chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem na poważnie reklamę, w której luksusowe auto przedstawione jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się kolory ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor bordo, szkarłat lub purpura. Kolory zimne mogą się przydać w momencie, gdy chcemy wzbudzić w odbiorcy poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Gdy zatem chcemy zwrócić uwagę klienta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie kolorem szarym. Chyba, że reklamujemy chociażby zabawki dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Gdy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie poszukują innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.