Polega w szczególności na wszelkich interakcjach w Internecie jak i w wiecie rzeczywistym. Jeśli chodzi o relacje z obecnymi lub potencjalnymi klientami a Twoją firmą to definicja ta obejmuje całe doświadczenie konsumenckie, od pierwszego kontaktu do sprzedaży i późniejszych relacji.
Nietrudno zauważyć, że zmiany technologiczne związane z czwartą rewolucją przemysłową radykalnie zwiększyły oczekiwania klientów. Nie jest jednak tak łatwo zapewnić poziom obsługi klienta, który sprosta tym wymagającym standardom.
Gen Z przyjmuje za pewnik, że status zamówienia można sprawdzić, wydając polecenia głosowe na urządzeniu mobilnym. Ale ich rodzice wciąż pamiętają czasy, kiedy zamówienia składano za pomocą list mailingowych. Badania pokazują, że 67% klientów twierdzi, że ich standardy obsługi klienta są wyższe niż kiedykolwiek.
Help desk organizacji odpowiada za przyjmowanie zgłoszeń użytkowników i kontrolę ich rozwiązania, tworząc tzw. pojedynczy punkt kontaktu. W organizacjach samokierujących się powtarzające się problemy są obsługiwane na poziomie help desku.
Najbardziej zaawansowane usługi z kierunku helpdeski są często podzielone na kilka poziomów obsługi. Pierwszy poziom zawiera odpowiedzi na proste i często zadawane pytania. Klient zostaje przeniesiony na kolejny, bardziej zaawansowany poziom, jeśli problemu nie da się rozwiązać na pewnym poziomie.
Helpdesk zazwyczaj zarządza swoimi roszczeniami za pomocą oprogramowania do śledzenia spraw. Po zgłoszeniu problemu lub prośby, użytkownik otrzymuje unikalny numer raportu, za pomocą którego może odpowiedzieć, za pomocą którego może śledzić postępy we wdrożeniu i aktualny status.