Favore.plForumFinanse, prawo, ubezpieczenia

E - faktura z e - podpisem czy jak, strona 2

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

E - faktura z e - podpisem czy jak

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • 500nowelalaustawy 10 sty 2011, 15:59
    Zmorą w przypadku faktury korygującej jest konieczność potwierdzenia odbioru faktury. Nie ma odbioru, to nie można uwzględnić korekty.
    Ale to się zmieni. Dodawany do ustawy o VAT w art. 29 ust. 4aa zapewni spójność przepisów dotyczących faktur w formie elektronicznej oraz papierowych w zakresie konieczności uzyskania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez wystawcę tej faktury. Przepis rozszerza katalog prawnie akceptowanych sposobów przesyłania potwierdzeń odbioru faktury korygującej.
    Jest taki zapis
    "W przypadku faktur w formie elektronicznej za potwierdzenie odbioru, o którym mowa w ust. 4a, uważa się także potwierdzenie wyrażone w formie e-maila, komunikatu systemowego lub jakiejkolwiek innej formie elektronicznej."

    I nie można tak było od początku?
    Cytuj
  • CBA_ABW 10 sty 2011, 16:39
    "Art. 108a. 1. Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o przesłaniu lub udostępnieniu w formie elektronicznej oznacza to przesłanie lub udostępnienie odbiorcy danych przy wykorzystaniu urządzeń elektronicznych służących do przetwarzania (w tym cyfrowej kompresji) i przechowywania oraz przy wykorzystaniu środków przewodowych, radiowych, optycznych lub innych środków elektromagnetycznych.
    2. Udostępnienie w formie elektronicznej oznacza także udostępnienie odbiorcy danych w formie elektronicznej w systemach informatycznych (w tym także opartych na technologiach internetowych) wystawcy, odbiorcy lub w systemach informatycznych podmiotów trzecich, które to podmioty działają na podstawie upoważnienia danego im przez wystawcę lub odbiorcę."

    Co to oznacza??? Ano to, ze faktury będzie można przechowywać na dowolnym nośniku czy to płycie CD/DVD/Ble-Ray, na dysku twardym, na Pendrivie. Przywołany artykuł 108a umożliwi podatnikom również stosowanie systemów informatycznych, obsługujących fakturowanie w formie elektronicznej w różnych konfiguracjach technicznych i biznesowych, czyli de facto można samodzielnie wdrożyć system do elektronicznego fakturowania lub powierzyć wdrożenie i obsługę takiego systemu podmiotowi trzeciemu w ramach outsourcingu.
    Cytuj
  • Manko 10 sty 2011, 19:31
    Istotną zmianą jest też to, ze e-faktura będzie bez e-podpisu bowiem - jak już idziemy w przepisy - projektowany czy zmieniany art. 108c rozszerza katalog środków technicznych umożliwiających realizację fakturowania w formie elektronicznej w stosunku do katalogu obecnego w dotychczasowym rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania tych faktur oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U Nr 122, poz. 133).

    Zaproponowane zmiany stworzą podatnikom możliwość fakturowania w formie elektronicznej z wykorzystaniem zaawansowanego podpisu elektronicznego.
    Cytuj
  • CBA_ABW 10 sty 2011, 23:25
    Dobrze sobie poszukałem w tych wszystkich przepisach, bo zupełnie się w tym gubiłem z tymi e-fakturami i e-podpisami. Chociaż znalazłem te szykowane zmiany to wciąż mam wiele wątpliwości.
    To wszystko jest tak zagmatwane, że nawet jak czytam przepis to go nie rozumiem. Wiem, ze sporo się zmieni choćby możliwość dowolnego sposobu przechowywania faktur o czym pisałem.
    Cytuj
  • Andorek 11 sty 2011, 1:39
    Manko napisał:Zaproponowane zmiany stworzą podatnikom możliwość fakturowania w formie elektronicznej z wykorzystaniem zaawansowanego podpisu elektronicznego.
    Tylko co to znaczy zaawansowany podpis? Kolejne magiczne określenie i niejasne sformułowania.
    Cytuj
  • Vatowiec 2 lut 2011, 11:11
    Znowu szykują zmiany, i raczej na dobre

    Z gazety prawnej z 2 lutego 2011

    "przydatną w praktyce zmianą będzie wprowadzenie przepisu, zgodnie z którym faktury korygujące oraz duplikaty faktur mające postać elektroniczną wystawia się, przechowuje i przesyła także w formie elektronicznej (zgodnie z ustaleniami stron)."

    Teraz jest mowa tylko o samych fakturach, a W rozporządzeniu obowiązującym od 1 stycznia 2011 nie ma słowa o korektach faktur - czyli czy mają być na papierze czy w formie elektronicznej.

    GP, Stosowanie e-faktur może być jeszcze łatwiejsze

    Cytuj
  • CBA_ABW 2 lut 2011, 14:29
    CBA_ABW napisał:Jak to jest wkońcu z tymi e-fakturami. Aby je wysyłać trzeba mieć ten nieszczesny e-podpis czy nie. Im bardziej czytam o tym tym mniej z tego rozumiem.
    Chciałbym wysyłać zeskanowane faktury w pdf e-mailem, tylko jak się fiskis uczepi to nie da mi żyć.
    Cytuję samego siebie, bo dalej tak uważam. Powinni jeszcze raz to napisać od nowa. Popytać ekspertów, kogoś kto się na tym zna i z tego korzysta. A tak znowu poprawią i wyjdzie, że jest źle. Czy na prawdę aż tak władza chce zdołować firmy, aby korzystały z rozwiązań rodem z czasów Króla Ćwieczka - czytaj Poczty Polskiej.
    Cytuj
  • Vatowiec 21 lut 2011, 10:24
    Firmy ignorują potrzeby klientów, jeśli chodzi o wysyłkę faktur drogą elektroniczną - wynika z najnowszego raportu firmy mailPro, jednej z wiodących firm e-mail marketingowych w Polsce.
    Spośród wszystkich przebadanych firm zaledwie 40% myśli o wdrożeniu elektronicznych faktur, podczas gdy oczekuje tego od nich ponad 60% klientów.


    To tylko potwierdza, że te przepisy należy wywalić i wprowadzić nowe bardziej życiowe. A jak fiskusowi za 4 lata się coś odwidzi i będzie chciał faktur papierowych??? Wszystko jest możliwe.
    Cytuj
  • Zusowiec 21 lut 2011, 11:27
    I kolejny problem tez z Gazety Prawnej


    VAT: niekorzystne zmiany w e-fakturach

    Projekt ustawy zmieniającej zasady przesyłania e-faktur ogranicza uprawnienia podatników, które wynikają z rozporządzenia ministra finansów. Porównanie rozporządzenia z projektem ustawy prowadzi do wniosku, że przyjmują one różne koncepcje funkcjonowania w obrocie e-faktur. W projekcie ustawy o VAT proponuje się uchylenie art. 106 ust. 10 ustawy podatku od towarów i usług, co jest równoznaczne z utratą mocy rozporządzenia ministra finansów i zaostrzenie kryteriów dotyczących przesyłania e-Faktur. I na tym bajkę o zachęcaniu do e faktur bym zakończył.

    Jak tak mieszają to niech się nie dziwią, że firmy boją się tego ustrojstwa. ZUS i VAT to zmora firm.



    Cytuj
  • Vatowiec 14 kwi 2011, 8:51
    Znalazłem ciekawą interpretację, która potwierdza, że z faktur przesłanych mailem odliczymy VAT.

    Z interpretacji

    Od 1 stycznia 2011 roku sp. z o.o. zamierza wystawiać faktury sprzedaży w systemie komputerowym a następnie przesyłać je drogą e-mailową w pdf-ie, jak również otrzymywać faktury zakupu drogą elektroniczną. W naszym rozumieniu powyższe spełnia wymogi ustawy o VAT w zakresie odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur zakupu jak i naliczania oraz pomniejszania podatku VAT należnego z wystawianych faktur sprzedaży oraz faktur sprzedaży korekta.
    W odpowiedzi na wezwanie, Wnioskodawca wskazał, iż proponowana przez Spółkę metoda przesyłania i otrzymywania w formie elektronicznej ( w formacie PDF) pozwala na zapewnienie wymogów określonych w § 4 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu ich udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur. (Dz. U. z 2010r. Nr 249, poz. 1661).

    W związku z powyższym zadano następujące pytania:

    Czy wysłanie e-mailem w pdf-ie faktury VAT sprzedaży oraz faktury VAT sprzedaży korekty spełnia wymogi ustawy o VAT w zakresie podatku VAT należnego...
    Czy otrzymana faktura VAT zakupu oraz faktury VAT zakupu korekty e-mailem w pdf-ie spełnia wymogi ustawy o VAT w zakresie odliczania podatku VAT naliczonego...

    Izba skarbowa odpowiada:

    Wnioskodawca będzie mógł przesyłać faktury VAT sprzedaży oraz faktury VAT korekty w formie plików PDF oraz dokonać odliczenia podatku na podstawie otrzymanych faktur VAT w formie plików PDF w zakresie, w jakim nabyte towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Wskazać przy tym trzeba na bezwzględny wymóg prawny zapewnienia przez Wnioskodawcę autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur oraz akceptacji sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę faktury.

    Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
    IPPP1-443-1175/10-4/EK
    data: 2011.02.21

    Tylko żaden przepis nie wskazuje jak zagwarantować autentyczność i integralność faktury. Niby proste, a jednak trudne. Może jakiś informatyk wie o co chodzi z tą integralnością i tak dalej.
    Cytuj
Finanse, prawo, ubezpieczenia - dyskusje na forum