Favore.plForumKomputery, Internet, telefony

Uwaga na numer 60400 od Orange, strona 2

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Uwaga na numer 60400 od Orange

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • DzikiDzik 22 lut 2011, 7:39
    Ti tak samo jakbyś kupił w sklepie nie znając cen, zapłacił kartą i dopiero w domu dowiedział się co i ile kosztowało.
    A gdzie ten UOKIK i UKE. Kasę brać potrafią ale chronić klienta już nie.
    Cytuj
  • GUEST 22 lut 2011, 9:01
    Woli ścisłości nie 4,88 zł tylko 4,92 zł (4zł +23 % VAT).
    Cytuj
  • InfernoO 22 lut 2011, 9:53
    Teraz w TV lecą te reklamy 60400.
    Pod spodem jest jakiś napis - chyba regulamin - ale nieczytelny. Nic tam nie widać a w dodatku szybko przelatuje z prawa na lewo.
    Cytuj
  • Koralgol 22 lut 2011, 10:57
    Takie metody kiedyś stosowała Era o ile pamiętam. Szybko zrezygnowali jak zaczęli tracić klientów. Teraz Orange idzie utartą ścieżką i skończy tak samo.
    Kieruj się sercem czy rozumem.?

    Kieruj się zdrowym rozsądkiem, zabierz bety od tego krętacza i uciekaj tam gdzie nie naciągają klientów.
    Cytuj
  • DDR 22 lut 2011, 13:48
    Orange ma z 12 mln klientów. Licząc, że tylko 5 proc. odpowie na sms a ten proceder będzie trwał 30 dni.

    Czyli tak (12 mln * 5%)*30 dni*4 zł netto=72 mln zł miesięcznie.

    1 BMW kosztuje załóżmy 120 tys. zł to daje 600 Beemek.

    A jeśli w tej loterii weźmie udział 10 proc. z 12 mln to wpływy wyjdą 144 zł mln zł.
    I dziwicie się, że naciągają? przebiegły
    Cytuj
  • Greed 22 lut 2011, 15:51
    Prezes UKE interweniuje w sprawie konkursów i loterii SMS z 9 lutego 2011


    "Apel o wyeliminowanie nieuczciwego wykorzystywania usług SMS Premium.Mając na uwadze zwiększający się proceder wyłudzeń za pośrednictwem usług SMS Premium, a tym samym wzrost niezadowolenia klientów, którzy coraz częściej powyższe usługi utożsamiają z oszustwami, Prezes UKE zaapelował do operatorów, dysponentów numeracji oraz dostawców treści usług o podjęcie radykalnych kroków mających na celu wyeliminowanie nieuczciwego wykorzystywania numeracji Premium Rate.Do Prezesa UKE napływa wiele pism od konsumentów wskazujących wiele nieprawidłowości związanych z wykorzystaniem numeracji Premium Rate. Przykładowo, przy próbie złożenia reklamacji (w salonach operatora lub za pośrednictwem infolinii) dotyczących rachunku zawierającego opłaty za udział w loterii, klienci są odsyłani do organizatora (działającego na zlecenie operatora). Zazwyczaj otrzymują oni wówczas informację, że operator nie jest organizatorem loterii i nie odpowiada za jej prawidłowe przeprowadzenie oraz ewentualne roszczenia uczestników.
    W przypadku, gdy operator do udzielania odpowiedzi na składane reklamacje korzysta z usług firmy zewnętrznej - odpowiedzi na reklamacje są często kopiami wcześniejszych odpowiedzi, gdzie osoba jej udzielająca nie jest w stanie dopasować nawet formy listu (Pan/Pani) do adresata, co niewątpliwie odzwierciedla poziom zaangażowania firmy w rozwiązywanie problemów konsumentów. Niejednokrotnie operatorzy w swoich odpowiedziach na reklamacje dotyczących zgłoszenia klienta do loterii nie potrafią udzielić jednoznacznej odpowiedzi, kiedy i w jaki sposób abonent przystąpił do danej loterii. Ponadto, operatorzy w wyjaśnieniach na temat opłat za usługi Premium SMS wskazują, iż nie są dostawcami usługi, a bliższych informacji o dostawcy może udzielić jedynie Prezes UKE. Należy jednak zwrócić uwagę, iż operator równie skutecznie co Prezes UKE może udzielić informacji przynajmniej o firmie zarządzającej danym numerem Premium. W ocenie Prezesa UKE szczególnie niepokojąca jest postawa operatorów, którzy nie biorą żadnej odpowiedzialności za świadczone usługi, wskazując klientom w odpowiedziach na reklamację całkowity brak związku z dostawcą usługi korzystającym z numeracji Premium SMS. Prezes UKE zwrócił uwagę, że nawet przy braku na chwilę obecną skutecznej regulacji prawnej w tym zakresie, operatorzy - wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i chroniąc ich przed nieuczciwym wykorzystywaniem numeracji Premium Rate - mają możliwość wprowadzenia szeregu mechanizmów na rzecz swoich klientów, takich jak:umożliwienie blokady wszystkich numerów o podwyższonej płatności na żądanie abonenta, a w przypadku, gdy użytkownikiem numeru telefonu jest osoba starsza, niepełnosprawna lub dziecko - niepobieranie opłat za taką usługę;ustanowienie limitu kwotowego na usługi telekomunikacyjne i/lub na usługi o podwyższonej opłacie. Rozwiązanie powinno umożliwiać abonentowi wskazanie kwoty jaką miesięcznie może przeznaczyć na usługi o podwyższonej opłacie lub w ogóle na usługi telekomunikacyjne. Po przekroczeniu wcześniej ustalonej kwoty - abonent niezwłocznie powinien zostać o tym poinformowany i na tej podstawie podjąć decyzje, czy chce dalej korzystać z płatnych usług do końca okresu rozliczeniowego;rejestracja dziecka jako użytkownika telefonu. Rozwiązanie ma na celu umożliwić opiekunowi zarządzanie usługami na koncie dziecka i decydowanie (za pomocą narzędzi kontroli rodzicielskiej), czy dziecko może korzystać z usług Premium i mieć dostęp do całego kontentu w Internecie oraz ustalanie limitu kosztów; informowanie klientów o tym, jak bezpiecznie korzystać z usług o podwyższonej opłacie, aby nie narazić się na zbędne koszty. Konieczna wydaje się edukacja dotycząca zasad działania usług o charakterze rozrywkowym, zwłaszcza opartych na subskrypcji. Dodatkowo operatorzy powinni ułatwić konsumentom dostęp do danych firm zarządzających numeracją Premium SMS;zarówno operatorzy, jak również sami dysponenci numeracji powinni bezwzględnie wymagać i egzekwować od dostawców usług/treści, aby ci działali zgodnie z zawartymi umowami, gdzie za najważniejsze należy przyjąć prawdziwość i przejrzystość informacji o koszcie usługi, a tym samym koszcie oraz liczbie wiadomości sms, które użytkownik musi przesłać. Usługodawca pobierający opłaty za świadczone usługi z wykorzystaniem Premium SMS, powinien być zobowiązany do podania na stronie internetowej lub za pomocą innego medium, za pośrednictwem którego świadczy usługi:nazwy, adresu siedziby, telefonu oraz kontaktu mailowego usługodawcy,regulaminu świadczenia usług,warunków świadczenia usługi - rozumianych jako zakres, charakter oferty (konieczność zawarcia umowy), adresat oferty (jeśli usługobiorcą może być jedynie osoba pełnoletnia lub korzystanie z serwisu uzależnione jest od zgody opiekuna osoby małoletniej), odpłatność za korzystanie z usługi, warunki płatności (płatność okresowa, jednorazowa). Konsument przed skorzystaniem z usługi powinien otrzymać jasną i czytelną informację o cenie usługi. Nie powinny się zdarzać sytuacje, w których informację o cenie konsument może odczytać jako odpłatność jednorazową (7,90 miesięcznie, koszt kartki od 0,50 zł), jeśli usługobiorca zobowiązany jest do opłacenia za cały okres obowiązywania umowy lub pakietu usług (umowa 12 miesięczna - odpłatność 94,80 zł - 7.90x12 miesięcy, konieczność zakupu 50 kartek w pakiecie).pełnej informacji o cenie smsa. W przypadku, gdy usługodawca umożliwia dokonanie opłaty za usługę za pośrednictwem Premium SMS - opłata musi być wskazana przy numerze, na który ma zostać wysłana wiadomość. Informacja o cenie musi być podana tą samą czcionką, kolorem oraz na tym samym poziomie, co numer Premium SMS. Niedopuszczalne jest wskazywanie ceny Premium SMS w innym miejscu. Ponadto, nie wystarczy wskazanie ceny tylko w Regulaminie, Cenniku czy Warunkach świadczenia usługi. Dostawca usługi nie powinien wskazywać innej formy płatności lub ceny, a zwłaszcza możliwości skorzystania z promocyjnego obniżenia ceny za usługę przy ofercie Premium SMS. Każda z form płatności musi być przedstawiona, jako odrębna oferta oddzielona w sposób uniemożliwiający błędne odczytanie przez usługobiorcę.
    Zamówienie jednej usługi/dostępu do serwisu itp. nie powinno oznaczać zgody na korzystanie/zapoznawanie się z innymi usługami usługodawcy. Zatem zabroniona powinna być domniemana zgoda na korzystanie z innych usług lub otrzymywanie propozycji korzystania z usług poprzez zamówienie jednej usługi i pozostawienie w serwisie numeru usługobiorcy. Po zakończeniu świadczenia usługi numer telefonu lub inne dane usługobiorcy mogą być przetwarzane jedynie do rozliczenia tej usługi, chyba, że usługobiorca wyraził zgodę na otrzymywanie oferty handlowej w odrębnym zamówieniu. Prezes UKE zwrócił również uwagę, że zapytanie usługodawcy o wyrażenie zgody na otrzymywanie oferty handlowej powinno być przesłane w oddzielnej wiadomości tekstowej i dotyczyć jedynie zapytania, na które usługobiorca powinien odpowiedzieć wysyłając sms. Ponadto, zarówno za odebranie, jak również przesłanie smsa dotyczącego zgody na otrzymywanie oferty handlowej, przetwarzania danych, zakończenia korzystania z danej usługi czy innych nie wynikających z samej oferty, nie powinna być pobierana żadna opłata. W przypadku, gdy usługa wiąże się z odbieraniem przez abonenta płatnych smsów, w przesłanej wiadomości musi zostać zawarta taka informacja, wraz z informacją o cenie oraz możliwości rezygnacji z usługi z podaniem bezpłatnego numeru, na który powinna być przesłana wiadomość z rezygnacją. Biorąc pod uwagę wskazane powyżej nieprawidłowości oraz mechanizmy mające na celu ochronę i dobro konsumentów, którzy w chwili obecnej praktycznie poza drogą sądową nie mają możliwości dochodzenia swoich roszczeń, Prezes UKE uważa za konieczne zaangażowanie się wszystkich stron zainteresowanych rozwiązaniem narastających problemów związanych z usługami Premium Rate, zarówno operatorów, dysponentów numeracji, jak i samych dostawców usług"

    To robi UKE tylko proceder dalej trwa w najlepsze
    Cytuj
  • DeepSpace 22 lut 2011, 16:41
    60400 to przekręt

    www.wykop.pl/link/591147/60400-raz-orange-robi-klientow-w-ch-a/
    www.wykop.pl/link/268993/jak-orange-nabija-ludzi-w-butelke/
    www.wykop.pl/link/173728/nowa-stawki-orange-do-wszystkich-sieci/
    www.wykop.pl/link/152364/jak-orange-oszukuje-ludzi/
    Cytuj
  • FreeKo 22 lut 2011, 18:00
    Użytkownicy oburzeni. UKE przyjrzy się konkursom SMS-owym Ery - wyborcza.biz

    "Czy stałeś się dzisiaj milionerem?" - pytała nas Era w konkursie SMS-owym. Teraz znalazła się za to pod lupą Urzędu Komunikacji Elektronicznej
    Katarzyna: - Od jakiegoś czasu dostawałam różne SMS-y z numeru 8007. Przeczytałam, i to dość pobieżnie, tylko pierwszy, pozostałe kasowałam. Niespodziewanie w rachunku telefonicznym zauważyłam naliczaną codziennie kwotę 4,88 zł. To czyste oszustwo! [url=http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,9069798,Uzytkownicy_oburzeni__UKE_przyjrzy_sie_konkursom_SMS_owym.html]link[/url]

    Wszyscy klienci piszą o tym, że odejdą. Do kogo? Od jednego oszusta do drugiego? A może do tego co oszukuje mniej.
    Jakby operatorzy zapłacili po 500 mln zł i więcej kary, to szybko by się opamiętali.
    Cytuj
  • NiJaki 22 lut 2011, 21:09
    Z ciekawości starałem się znaleźć ten regulamin na stronie Oragne. Może źle szukałem ale po 10 minutach zrezygnowałem.
    Nie wiem gdzie tego ustrojstwa się szuka.
    Cytuj
  • X360 23 lut 2011, 0:49
    Na forum Orange znalazłem sposób wyrejestrowania się z tego badziewia

    płatnych SMS-ów przychodzących z numeru 60400 należy wysłać SMS o treści STOP KLUB pod numer 60400 (koszt zgodny z planem taryfowym).
    informacji marketingowych przychodzących z numeru 8080 należy wysłać SMS o treści STOP pod numer 8080 (koszt zgodny z planem taryfowym).
    informacji marketingowych przychodzących z numeru 7400 należy wysłać SMS o treści STOP pod numer 7400 (koszt zgodny z planem taryfowym).
    Cytuj
Komputery, Internet, telefony - dyskusje na forum