Favore.pl

Pomoc

Więcej informacji o reklamie w wyszukiwarce Google - Reklamy Google

TEMATY POMOCY
Nie znalazłeś odpowiedzi?  Skontaktuj się z nami 
WIĘCEJ INFORMACJI O REKLAMIE W WYSZUKIWARCE GOOGLE
1. Czym jest reklama w wyszukiwarce Google?

Reklama w wyszukiwarce Google to usługa, polegająca na wyświetlaniu reklam Twojego ogłoszenia w wyszukiwarce Google użytkownikom, którzy w danym momencie są zainteresowani Twoją ofertą i poszukują jej w Internecie.

Reklama w wyszukiwarce Google tworzona jest w oparciu o treść Twojego ogłoszenia na Favore.pl. Na jego podstawie określany jest zbiór słów kluczowych, które wpisują w wyszukiwarkę Google Twoi potencjalni klienci. Użytkownicy, szukający wykonawcy takiego jak Ty, widzą w Gogle Twoją reklamę, która wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania jako „link sponsorowany”. Jeśli treść reklamy zachęci ich do zapoznania się z Twoją ofertą, klikają w nią i trafiają na Twoje ogłoszenie na Favore.pl.



Dzięki takiej formie reklamy, możesz dotrzeć bezpośrednio do osób poszukujących produktów i usług, które masz w swojej ofercie. Ważne, że samo wyświetlenie Twojej reklamy w Google jest bezpłatne. Płacisz wyłącznie za skuteczne kliknięcia osób, które są rzeczywiście zainteresowane Twoją ofertą. Pamiętaj, że kampania reklamowa w wyszukiwarce zapewni wiele odwiedzin Twojej usłudze, ale to ilu klientów skontaktuje się z Tobą, zależy od tego jak zaprezentujesz swoją ofertę. Ważne, abyś w opisie swojego ogłoszenia zawarł jak najwięcej informacji, które zachęcą klientów do kontaktu właśnie z Tobą. O ile to możliwe, zamieść zdjęcia pokazujące Twoją działalność – to wzbudza zaufanie.

2. Od czego zależy pozycja, na której pojawia się reklama?

Pozycja reklamy na stronie z wynikami wyszukiwania zależy od rankingu reklamy wyznaczanego przez Google. Reklama o najwyższym rankingu jest wyświetlana jako pierwsza, kolejna jako druga itd. Ranking ma również wpływ na to, czy reklama zostanie wyświetlona nad wynikami wyszukiwania czy obok nich. Rankig reklamy oceniany jest m.in. na podstawie parametrów takich jak:

Trafność słów kluczowych - Google analizuje, czy reklama jest powiązana ze słowami kluczowymi, na które ma się pojawiać, czyli czy ludzie będą ją klikać.

Jakość tekstu reklamy – jeśli tekst nie będzie jasny i przekonywujący to ludzie nie będą klikać, co spowoduje że Google będzie ją wyświetlać na coraz dalszych pozycjach.

Jakość strony docelowej – czyli jakość Twojego ogłoszenia na Favore.pl – powinno ono dokładnie opisywać Twoje usługi, aby Google stwierdził, że kieruje ludzi na wartościową stronę.

Historia klikalności Twojej reklamy – jeśli Google zarejestruje, że Twoja reklama jest dobrze klikalna, będzie ją chętniej świecił. Dlatego na Favore.pl dajemy Ci możliwość dokupienia klików do już istniejącej reklamy, zamiast zakładania nowej.

Jeśli martwisz się, że Twoja reklama nie jest za każdym razem wyświetlana na samej górze, mamy dla Ciebie istotną informację. Na podstawie prowadzonych od 4 lat badań skuteczności kampanii reklamowych, zaobserwowaliśmy następujące zjawisko:

Reklamy, które pojawiają się jako pierwsze są znacznie częściej klikane. Jest to efekt pożądany, ale nie w sytuacji, kiedy płacisz za każdego klika i wolisz uniknąć przypadkowych kliknięć w Twoją reklamę.

Reklamy, wyświetlane na dalszych pozycjach, są klikane częściej przez osoby, które z rozmysłem przeglądają wyniki wyszukiwania i klikają w oferty, którymi są rzeczywiście zainteresowane.

Przy reklamie Google nikomu nie zależy na tym, aby szybko wykorzystać cały budżet klików, bez uzyskania znaczących efektów. Nasz zespół, bazując na wieloletnim doświadczeniu, będzie starał się tak skonfigurować Twoją reklamę w Google, aby przyciągnąć wyłącznie użytkowników, którzy po kliknięciu będą się z Tobą kontaktować.

Pozwól nam działać, a efekty naszej pracy z pewnością mile Cię zaskoczą!

3. Czy ktoś może sztucznie „wyklikać” moją reklamę

Google bardzo dba o jakość emitowanej w wyszukiwarce reklamy i stosuje szereg zabezpieczeń, które zapobiegają sytuacjom, które mogą być próbą sztucznego zawyżania liczby kliknięć reklamodawcy, takim jak:

- ręcznie powtarzane kliknięcia jednej reklamy przez np. konkurencję

- kliknięcia wykonywane przez roboty lub automatyczne narzędzia

- kliknięcia wykonywane przez oprogramowanie działające w zwodniczy sposób

W ramach walki z tą praktyką Google stosuje szereg technik wykrywania i filtrowania w celu ochrony reklamodawców przed tego typu niedozwolonymi metodami. Jeśli pojawią się nieprawidłowe kliknięcia na Twoim koncie, nie zostaną one odjęte z wykupionego przez Ciebie pakietu kliknięć.

4. Jak mogę sprawdzić wyświetlanie się reklamy?

Wyświetlanie się Twojej reklamy w wyszukiwarce Google, możesz sprawdzić wpisując do niej słowa kluczowe widoczne w panelu Moje konto, w szczegółach wybranej reklamy. Pamiętaj, aby podczas sprawdzania wyświetlania się reklamy, znajdować się w lokalizacji określonej przy zamówieniu usługi.

Twoja reklama będzie widoczna nad wynikami wyszukiwania lub obok nich. Pozycja reklamy w Google oraz sposób jej wyświetlania są uzależnione od wielu czynników, o których możesz przeczytać tutaj. Szczegółowe informacje na temat wykorzystania środków oraz efektywności reklamy znajdziesz w statystykach dostępnych w panelu Moje konto.

ZOBACZ TAKŻE