W świecie, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz powszechniejsze są zagadnienia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi wyznaje opinię, że działania z dziedziny marketingu czy PR mają na celu okłamywanie klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika bardzo często z nieznajomości tematu. Public Relations jest zespołem technik, które mają za cel budowanie oraz utrzymyawnie dobrych relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR jest częścią szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy np. rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie istotne w przypadku zaistnienia kryzysu. Dla przykładu, w sytuacji, gdy z organizacji wycieknie niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, właściwe podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także działalność wydawnicza, czy organizacja różnych wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma na celu oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono bardzo istotną działalnością, gdyż dobrze prowadzone wpływa na pozytywne relacje między organizacją a jej otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie skarżą się, że z organizacją trudno się komunikować.