W świecie, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są pojęcia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Mnóstwo osób jest zdania, że działania z zakresu marketingu czy PR mają na celu wprowadzanie w błąd klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika najczęściej z nieznajomości tematu. Public Relations to zespół technik, które mają na celu kreowanie i podtrzymywanie dobrych relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR jest częścią szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy chociażby rzecznictwo prasowe. Ma ono za cel nie wprowadzanie otoczenia w błąd, ale przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewielu ludzi ma świadomość, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie istotne w przypadku zaistnienia kryzysu. Dla przykładu, w momencie, kiedy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, odpowiednie podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także działalność wydawnicza, czy organizacja różnego rodzaju wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma na celu oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono niesłychanie istotną działalnością, ponieważ właściwie prowadzone wpływa na pozytywne stosunki między organizacją a jej otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko się komunikować.