W świecie, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są pojęcia takie jak reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi wyznaje opinię, że działania z zakresu marketingu czy PR mają na celu wprowadzanie w błąd klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika najczęściej z nieznajomości tematu. Public Relations jest zespołem technik, które mają na celu kreowanie i podtrzymywanie pozytywnych relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy chociażby rzecznictwo prasowe. Ma ono za cel nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie istotne w przypadku zaistnienia kryzysu. Dla przykładu, w sytuacji, gdy z organizacji wycieknie niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, odpowiednie podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także działalność wydawnicza, czy organizacja różnego rodzaju eventów. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma za cel oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono niesłychanie istotną działalnością, gdyż dobrze prowadzone wpływa na pozytywne stosunki między organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko się komunikować.