W świecie, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są zagadnienia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Mnóstwo osób wyznaje opinię, że działania z dziedziny marketingu czy PR mają na celu okłamywanie klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika bardzo często z nieznajomości tematu. Public Relations jest zespołem technik, mających za cel budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR jest częścią szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy chociażby rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie istotne w przypadku pojawienia się kryzysu. Dla przykładu, w momencie, kiedy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, właściwe podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także działalność wydawnicza, czy organizacja różnego rodzaju wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma za cel oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono niezwykle ważną działalnością, ponieważ poprawnie prowadzone wpływa na pozytywne stosunki pomiędzy organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją trudno się komunikować.