W świecie, w którym mnóstwo rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są zagadnienia takie jak reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi jest zdania, że działania z dziedziny marketingu czy PR mają na celu okłamywanie klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika bardzo często z nieznajomości tematu. Public Relations jest zespołem technik, które mają na celu kreowanie oraz podtrzymywanie dobrych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy na przykład rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, ale przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niezwykle istotne w przypadku pojawienia się kryzysu. Dla przykładu, w sytuacji, gdy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, właściwe podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także chociażby działalność wydawnicza, czy organizacja różnego rodzaju eventów. Warto pamiętać, że public relations nie ma za cel okłamywania otoczenia przez organizację. Jest ono niesłychanie ważną działalnością, ponieważ dobrze prowadzone wpływa na pozytywne stosunki pomiędzy organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko się komunikować.