W świecie, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz powszechniejsze są pojęcia takie jak reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi jest zdania, że działania z zakresu marketingu czy PR mają na celu okłamywanie klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika często z nieznajomości tematu. Public Relations to zespół technik, mających na celu kreowanie oraz utrzymyawnie dobrych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR jest częścią szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy chociażby rzecznictwo prasowe. Ma ono za cel nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób ma świadomość, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niezwykle ważne w sytuacji zaistnienia kryzysu. Przykładowo, w momencie, gdy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, odpowiednie podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także chociażby działalność wydawnicza, czy organizacja różnych eventów. Warto pamiętać, że public relations nie ma za cel oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono bardzo istotną działalnością, ponieważ dobrze prowadzone wpływa na pozytywne stosunki między organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko się komunikować.