W świecie, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są zagadnienia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi jest zdania, że działania z dziedziny marketingu czy PR mają za cel wprowadzanie w błąd klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika bardzo często z nieznajomości tematu. Public Relations to zespół technik, które mają na celu budowanie i utrzymyawnie pozytywnych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy na przykład rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie istotne w sytuacji pojawienia się kryzysu. Dla przykładu, w sytuacji, kiedy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, odpowiednie podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to także działalność wydawnicza, czy organizacja różnych eventów. Warto pamiętać, że public relations nie ma na celu oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono niesłychanie ważną działalnością, ponieważ poprawnie prowadzone wpływa na pozytywne relacje między organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją trudno jest się komunikować.