W kraju, w którym mnóstwo rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz powszechniejsze są pojęcia takie jak reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi jest zdania, że działania z zakresu marketingu czy PR mają za cel wprowadzanie w błąd klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika często z nieznajomości tematu. Public Relations to zespół technik, mających na celu kreowanie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy chociażby rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, ale przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób ma świadomość, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niezwykle ważne w sytuacji zaistnienia kryzysu. Przykładowo, w momencie, kiedy z organizacji wycieknie niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, właściwe podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to też chociażby działalność wydawnicza, czy organizacja różnego rodzaju eventów. Warto pamiętać, że public relations nie ma za cel okłamywania otoczenia przez organizację. Jest ono bardzo istotną działalnością, ponieważ dobrze prowadzone wpływa na pozytywne relacje pomiędzy organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko jest się komunikować.