W kraju, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są pojęcia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Wielu ludzi jest zdania, że działania z zakresu marketingu czy PR mają na celu wprowadzanie w błąd klientów czy partnerów handlowych. Taka opinia wynika często z nieznajomości tematu. Public Relations jest zespołem technik, mających na celu kreowanie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji między organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy np. rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób ma świadomość, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niezwykle ważne w sytuacji pojawienia się kryzysu. Dla przykładu, w sytuacji, gdy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, odpowiednie podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to też chociażby działalność wydawnicza, czy organizacja różnych wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma na celu oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono niezwykle istotną działalnością, ponieważ poprawnie prowadzone wpływa na pozytywne stosunki pomiędzy organizacją a otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko się komunikować.