W kraju, w którym wiele rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz popularniejsze są pojęcia takie jak chociażby reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Mnóstwo osób jest zdania, że działania z zakresu marketingu czy PR mają za cel okłamywanie klientów czy partnerów handlowych. Taka opinia wynika często z nieznajomości tematu. Public Relations jest zespołem technik, które mają na celu budowanie oraz utrzymyawnie pozytywnych relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy np. rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, ale przede wszystkim informowanie o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewielu ludzi ma świadomość, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie istotne w przypadku pojawienia się kryzysu. Dla przykładu, w sytuacji, kiedy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, odpowiednie podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to też chociażby działalność wydawnicza, czy organizacja różnego rodzaju wydarzeń. Trzeba pamiętać, że public relations nie ma za cel oszukiwania otoczenia przez organizację. Jest ono bardzo istotną działalnością, ponieważ właściwie prowadzone wpływa na pozytywne stosunki pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie uskarżają się, że z organizacją ciężko jest się komunikować.