W świecie, w którym mnóstwo rzeczy jest skomercjalizowanych, coraz powszechniejsze są zagadnienia takie jak reklama, marketing czy PR, a więc Public Relations. Mnóstwo osób jest zdania, że działania z zakresu marketingu czy PR mają za cel wprowadzanie w błąd klientów czy też partnerów handlowych. Taka opinia wynika często z nieznajomości tematu. Public Relations jest zespołem technik, które mają za cel kreowanie i utrzymyawnie dobrych relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Obok reklamy, PR stanowi część szerszego procesu, znanego jako marketing. Do zakresu zleceń dla public relations należy chociażby rzecznictwo prasowe. Ma ono na celu nie wprowadzanie otoczenia w błąd, lecz przede wszystkim przekazywanie informacji o działaniach podejmowanych przez organizację. Niewiele osób ma świadomość, że istnieje kryzysowe public relations. Jest ono niesłychanie ważne w przypadku pojawienia się kryzysu. Przykładowo, w sytuacji, kiedy z organizacji wycieknie jakaś niepewna informacja powodująca zamieszanie w otoczeniu, właściwe podmioty podejmują działania czy to prostujące, czy wyjaśniające. Public relations to też chociażby działalność wydawnicza, czy organizacja różnych eventów. Warto pamiętać, że public relations nie ma za cel okłamywania otoczenia przez organizację. Jest ono niesłychanie istotną działalnością, ponieważ poprawnie prowadzone wpływa na pozytywne relacje pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Kiedy bowiem organizacji brakuje działań piarowskich, ludzie skarżą się, że z organizacją ciężko jest się komunikować.