Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam w zasadzie na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najpopularniejsza i jednocześnie wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak negatywnie odbierana nie jest, pod warunkiem , że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma za cel przykucie uwagi potencjalnego odbiorcy. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, iż jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na jasne i ciemne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim bardzo bogatych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się jednak stosować, jeśli chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam kolory ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor szkarłat, bordo lub purpura. Kolory zimne mogą się przydać w momencie, gdy chcemy wzbudzić u klienta poczucie bezpieczeństwa. Świetnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie elementy, które znajdują się obok elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarą barwą. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie poszukują innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.