Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Przybiera różną postać. Najbardziej popularna i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama telewizyjna. Reklama zewnętrzna już tak negatywnie postrzegana nie jest, pod warunkiem , że jej kolorystyka, używając kolokwializmu, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy chociażby reklama świetlna ma na celu zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy. Osoby odpowiadające za fachowe kampanie reklamowe muszą wiedzieć, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na jasne i ciemne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają za cel wywoływanie przede wszystkim niezwykle ogfitujących w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę na przykład kolor pomarańczowy. Kojarzy się on z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się jednak stosować, gdy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się kolory ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor purpura, bordo lub szkarłat. Barwy zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić u klienta poczucie bezpieczeństwa. Świetnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Warto pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie barwą szarą. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały często kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie istotna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.