Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam w zasadzie na każdym kroku. Przybiera różną postać. Najpopularniejsza i jednocześnie wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak bardzo źle postrzegana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie razi po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma za cel zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za fachowe kampanie reklamowe muszą wiedzieć, iż jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzieli się przede wszystkim na ciemne i jasne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim bardzo obfitych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się jednak stosować, gdy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się kolory ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor szkarłat, bordo lub purpura. Barwy zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić u klienta poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, występujący bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie elementy, które znajdują się obok elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie barwą szarą. Chyba, że reklamujemy chociażby zabawki dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto o tym pamiętać. Z kolei kolor biały często kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne skojarzenia. Dobrze jest znać zasady dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.