Reklama jest tym elementem marketingu, który towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Przybiera różną postać. Najpopularniejsza i jednocześnie wywołująca najwięcej frustracji jest reklama telewizyjna. Reklama zewnętrzna już tak bardzo negatywnie postrzegana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, używając kolokwializmu, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy chociażby reklama świetlna ma za cel zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzielimy przede wszystkim na jasne i ciemne oraz ciepłe i zimne. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim bardzo obfitych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on z radością, zabawą energią. Podobnie jest z barwą różową. Barw tych nie powinno się jednak stosować, jeśli chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowa limuzyna przedstawiona jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się barwy ciepłe i ciemne zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor purpura, bordo lub szkarłat. Kolory zimne mogą się przydać w momencie, gdy chcemy wzbudzić w odbiorcy poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, występujący bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Warto pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie kolorem szarym. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie poszukują innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać reguły dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.