Reklama jest elementem marketingu, który towarzyszy nam w zasadzie na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najpopularniejsza i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama telewizyjna. Reklama zewnętrzna już tak negatywnie odbierana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy chociażby reklama świetlna ma za cel przykucie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą wiedzieć, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzielimy przede wszystkim na ciemne i jasne oraz ciepłe i zimne. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim bardzo bogatych w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się stosować, gdy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem na poważnie reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam kolory ciemne i ciepłe zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor purpura, bordo lub szkarłat. Kolory zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, występujący bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę klienta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie kolorem szarym. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Gdy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto mieć to na uwadze. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne skojarzenia. Dobrze jest znać zasady dobierania kolorów w reklamie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że równie ważna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.