Reklama jest elementem marketingu, który towarzyszy nam w zasadzie na każdym kroku. Przybiera ona różną postać. Najpopularniejsza i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama w TV. Reklama zewnętrzna już tak negatywnie postrzegana nie jest, pod warunkiem , że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie razi po oczach. Szyldy, banery czy chociażby reklama świetlna ma na celu przykucie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą zdawać sobie sprawę, że jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzielimy przede wszystkim na jasne i ciemne oraz ciepłe i zimne. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim bardzo ogfitujących w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on z radością, zabawą energią. Podobnie jest z kolorem różowym. Barw tych nie powinno się stosować, kiedy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam kolory ciepłe i ciemne zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor szkarłat, bordo lub purpura. Barwy zimne mogą się przydać w sytuacji, gdy chcemy wzbudzić poczucie bezpieczeństwa. Świetnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Gdy zatem chcemy zwrócić uwagę klienta na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie kolorem szarym. Chyba, że reklamujemy chociażby zabawki dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Gdy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto o tym pamiętać. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać zasady dobierania kolorów w reklamie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że równie istotna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.