Reklama jest elementem marketingu, który towarzyszy nam w zasadzie na każdym kroku. Przybiera różną postać. Najbardziej popularna i przy okazji wywołująca najwięcej frustracji jest reklama telewizyjna. Reklama zewnętrzna już tak bardzo źle odbierana nie jest, pod warunkiem jednak, że jej kolorystyka, mówiąc kolokwialnie, nie bije po oczach. Szyldy, banery czy na przykład reklama świetlna ma za cel zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Osoby odpowiadające za profesjonalne kampanie reklamowe muszą wiedzieć, iż jednym z istotnych elementów reklamy jest jej kolorystyka. Kolory w reklamie dzielimy przede wszystkim na ciemne i jasne oraz zimne i ciepłe. Barwy jasne ciepłe mają na celu wywoływanie przede wszystkim bardzo ogfitujących w emocje skojarzeń. Weźmy pod uwagę chociażby kolor pomarańczowy. Kojarzy się on nam z radością, zabawą energią. Podobnie jest z barwą różową. Barw tych nie powinno się stosować, gdy chce się przedstawić jakiś produkt jako luksusowy. Ciężko wziąć bowiem za poważną reklamę, w której luksusowy samochód przedstawiony jest w kolorze żółtym. Z luksusem kojarzą się nam kolory ciepłe i ciemne zarazem. Dobrym przykładem jest tutaj kolor purpura, bordo lub szkarłat. Barwy zimne mogą się przydać w momencie, gdy chcemy wzbudzić poczucie bezpieczeństwa. Idealnym przykładem jest tutaj kolor niebieski. Ale popularny jest również kolor zielony, obecny bardzo często w reklamach banków czy firm ubezpieczeniowych, które chcą, aby klient korzystając z ich usług czuł się przede wszystkim bezpiecznie. Trzeba pamiętać, że kolor szary powiększa wizualnie te elementy, które znajdują się w pobliżu elementów nim wypełnionych. Kiedy zatem chcemy zwrócić uwagę odbiorcy na obrazek znajdujący się obok napisu, czasami warto napis opatrzyć właśnie szarym kolorem. Chyba, że reklamujemy chociażby produkty dla dzieci, wtedy szarość zdecydowanie jest niewskazana. Ludzie odruchowo odwracają wzrok od elementów czarnych. Kiedy widzą na szyldzie coś czarnego, momentalnie szukają innych elementów. Warto o tym pamiętać. Z kolei kolor biały kojarzy się z czystością i w większości przypadków budzi pozytywne odczucia. Dobrze jest znać zasady dobierania kolorów w reklamie. Warto jednak mieć na uwadze, że równie istotna, jak ustalone zasady, jest pomysłowość.