Organizowanie imprez jest na pewno jednym z wielu ciekawych zajęć dla studentów. Mają oni wiele energii, uwielbiają się bawić, a planowanie różnych tego typu wydarzeń jest dla nich bardzo ekscytująca. Jeżeli studenci nie posiadają jeszcze własnej firmy, która prowadzi tego typu przedsięwzięcia, mogą oni rozpocząć karierę od pomagania w takich firmach. Studenci zazwyczaj są zatrudniani do pomocy przy imprezach masowych jako służba informacyjna albo jako pracownicy techniczni. Nagłośnienie imprez jest ważnym elementem każdego wydarzenia. Kwestia nagłośnienia może sprawić, że impreza albo będzie należała do udanych albo kompletnie nie. Oświetlenie imprez również odgrywa znaczącą rolę, chociaż już zdecydowanie mniej ważną niż muzyka. Muzyka jest jedną z ważniejszych kwestii na imprezach, zwłaszcza masowych. W kwestii organizowania imprez trzeba załatwiać bardzo dużo formalności. Pozwolenia na zorganizowanie imprezy oraz zapewnienie bezpieczeństwa dzięki obecności patrolów oraz służb. Na takich imprezach obowiązkowa jest także karetka z służbami ratowniczymi. Planowanie I przygotowanie imprezy wymaga sporego zaangażowania , a także odpowiedzialności. Konieczne jest ścisłe trzymanie się terminów oraz trzeba pilnować czy dokumentacja jest dobrze podpisana i aktualna. Trzeba również przewidywać, że dana firma pośrednicząca w organizacji imprezy, może się rozmyślić lub zerwać kontrakt. Ciężko przewidzieć takie sytuacje, ale trzeba brać to pod uwagę. Następną kwestią jest reklama imprezy. Kwestia marketingowa przyczynia się do tego czy ilość osób, które zjawią się na miejscu będzie bardzo duża, czy bardzo mała. Tutaj najłatwiej ogłaszać się przez internet, przez ulotki na mieście, własnych znajomych i marketing szeptany. W momencie, gdy jest to większa impreza, warto jest zdobyć partnerów. Najlepiej takich znanych, że ich marka będzie się kojarzyć z imprezą. Wizerunek partnerów oraz sponsorów powinien być zbliżony do tematyki akcji. Z pewnością imprezy sportowej nie może reklamować firma tytoniowa. Trzeba unikać takich błędów.