1. Wprowadzenie w zagadnienia poruszane podczas szkolenia; 2. Podstawy prawne Unii Europejskiej w zakresie informacji i promocji funduszy strukturalnych w perspektywie finansowej 2007-2013. 3. Dokumenty polskie dotyczące informacji i promocji funduszy strukturalnych (Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego, Strategia Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce, Plany Komunikacji programów operacyjnych, roczne plany działań informacyjnych i promocyjnych). 4. Zawartość Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013. 5. Omówienie zawartości Planów Komunikacji programów operacyjnych oraz przedstawienie na przykładzie rocznego planu działań informacyjnych i promocyjnych. 6. Omówienie zasad wizualizacji Narodowej Strategii Spójności oraz poszczególnych programów operacyjnych. 7. Cele działań promocyjnych w projektach współfinansowanych ze środków UE. 8. Podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych. 9. Obowiązki beneficjentów w zakresie informacji i promocji funduszy strukturalnych. 10. Wybór narzędzi promocji wykorzystywanych w czasie realizacji projektu. |