Szczegółowe informacje nt. szkolenia znajdą Państwo na stronie
www.ecbconsulting.pl
Celem szkolenia jest przede wszystkim:
- Nabycie umiejętności radzenia sobie z tremą i stresem towarzyszącymi w wystąpieniach publicznych,
- Poznanie własnego stylu prezentacji i umiejętności oraz dopasowania sposobu przekazywania informacji do poziomu słuchaczy,
- Podniesienie osobistej zdolności autoprezentacji.
Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane uczestnikom, m.in.: podstawowe pojęcia dotyczące komunikacji, elementy samopoznania, style komunikacji, struktura wystąpienia publicznego, metody i techniki radzenia sobie ze stresem i tremą towarzyszącym wystąpieniom publicznym.
UCZESTNICY:
Szkolenie kierujemy przede wszystkim do osób mających wpływ na kształtowanie wizerunku swojej instytucji na zewnątrz poprzez kontakty z mediami.
Uczestnicy szkolenia:
- Kadra menadżerska reprezentująca różne szczeble zarządzania;
- Specjaliści;
- Osoby dążące do rozwoju swojej instytucji lub firmy.
PROWADZĄCY:
Absolwentka socjologii z przygotowaniem pedagogicznym, ponadto studia podyplomowe z filologii polskiej. Od wielu lat pracuje w sektorze edukacji, posiada ośmioletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i zajęć warsztatowych. Praktyczne umiejętności nabyła podczas pracy w szkole ekonomicznej jako nauczyciel socjologii, psychologii i marketingu. Ponadto przez wiele lat zajmowała stanowisko wicedyrektora w/w placówki (zakres obowiązków min. tworzenie wizerunku firmy, kontakty z mediami, opracowywanie planów szkoleniowych dla pracowników szkoły, koordynacja realizacji polityki szkoleniowej placówki itp.). Współpracowała z jednostkami organizacyjnymi samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi, placówkami oświatowymi, prowadziła również warsztaty i szkolenia z zakresu kompetencji osobistych dla młodzieży licealnej i dorosłych uczących się. Wiedza ta i umiejętności pozwalają jej na przekazanie Państwu swojej szerokiej wiedzy i doświadczenia. Prowadząca posiada niezbędne doświadczenie, przygotowanie w zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów dotyczących autoprezentacji i wystąpień publicznych.
METODY:
Zajęcia będą prowadzone metodami aktywizującymi, w formie wykładów teoretycznych, dyskusji, warsztatów, symulacji praktycznych, ćwiczeń zespołowych i indywidualnych oraz praktycznych wskazówek trenera dla każdego uczestnika szkolenia.
Program szkolenia
DZIEŃ I
900 – 1030
Rejestracja uczestników szkolenia;
Zapoznanie uczestników szkolenia;
Wprowadzenie w zagadnienia poruszane podczas szkolenia;
Autoprezentacja:
-
Autoprezentacja – wykład,
-
Techniki autoprezentacji – wykład,
-
Ćwiczenie - techniki autoprezentacyjne w praktyce;
1030 – 1045
Przerwa kawowa;
1045 – 1300
Komunikacja a wystąpienia publiczne:
-
Ćwiczenie - definicja komunikacji,
-
Pierwsze wrażenie ( reguła 4x20) – wykład,
-
Ćwiczenie - przedstawianie się,
-
Schemat komunikowania – wykład,
-
Rodzaje języków komunikacji – wykład,
-
Ćwiczenie - bariery komunikacyjne,
-
Komunikacja niewerbalna jako istotny element autoprezentacji – wykład,
-
Dyskusja,
-
Ćwiczenie - elementy komunikacji niewerbalnej,
-
Aktywne słuchanie jako jeden z elementów wystąpienia publicznego – wykład,
-
Ćwiczenie - aktywne słuchanie,
-
Sztuka zadawania pytań – wykład,
-
Podsumowanie sesji i dyskusja;
1300 – 1400
Przerwa obiadowa w restauracji;
1400 – 1530
Elementy samopoznania:
-
Ćwiczenie - moje mocne strony ( targ próżności),
-
Ćwiczenie - analiza SWOT własnej osoby,
-
Ćwiczenie - np. Na mównicy;
1530 – 1545
Przerwa kawowa;
1545 – 1700
Style komunikacji :
-
Ćwiczenie - test na styl komunikowania,
- S
tyle komunikowania – wykład,
-
Podsumowanie sesji i dyskusja;
1700
Zakończenie pierwszego dnia szkolenia.
DZIEŃ II
900 – 1030
Rejestracja uczestników szkolenia;
Struktura wystąpienia publicznego;
-
Struktura wystąpienia publicznego – wykład;
1030 – 1045
Przerwa kawowa;
1045 – 1230
Schemat prezentacji:
-
Przygotowanie do wygłoszenia prezentacji wg schematu : co, kto, do kogo, kiedy, gdzie, jak,
-
Funkcje prezentacji ( informowanie, motywowanie, przekonywanie) – wykład,
-
Ćwiczenie pokazujące znaczenie celu wystąpienia,
-
Ćwiczenie - analiza audytorium - burza mózgów;
1230 – 1330
Przerwa obiadowa w restauracji;
1330 – 1500
Metody i techniki radzenia sobie ze stresem i tremą towarzyszącym wystąpieniom publicznym:
-
Definicja stresu – wykład,
-
Ćwiczenie- oznaki stresu ( emocjonalne, fizyczne, behawioralne) ,
-
Ćwiczenie - "czego się boje w związku z prezentacją?";
1500 – 1515
Przerwa kawowa;
1515 – 1620
Metody i techniki radzenia sobie ze stresem i tremą towarzyszącym wystąpieniom publicznym c.d.:
-
Ćwiczenie - wypracowanie sposobów radzenia sobie ze stresem i tremą w związku z wystąpieniami publicznymi,
-
Trudne sytuacje mówcy – wykład;
1620 – 1645
Sesja pytań indywidualnych uczestników szkolenia;
Wręczenie świadectw ukończenia szkolenia;
Zakończenie szkolenia.