Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
Wyślij e-mail
Data: 9 września 2011, 10:00 - 15:00
Miejsce: Warszawa, Plac Inwalidów 10
Cena: 350 zł brutto Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji
Cel: Od 1 sierpnia 2011r. będzie obowiązywać ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy ( Dz. U. nr 21, poz. 112 ). W akcie tym zebrano przepisy regulujące procedury wyborcze w Polsce. Kodeks zawiera przepisy regulujące zasady prowadzenia w gminie stałego rejestru wyborców, a w szczególności jego aktualizacja, udostępnianie do wglądu oraz tryb powiadamiania o wpisaniu lub wykreśleniu z rejestru wyborców. Zakres gromadzonych danych w rejestrze - w części A i części B. Rozdział 7 Kodeksu określa procedury związane z głosowaniem za pośrednictwem pełnomocnika. Ponadto w akcie tym uregulowano prawa wyborców niepełnosprawnych do głosowania korespondencyjnego.
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników prowadzących w urzędzie:
• stały rejestr wyborców,
• sprawy związane ze sporządzeniem aktu pełnomocnictwa do głosowania,
• przekazywaniem informacji o wyborach wyborcom niepełnosprawnym,
• przyjmowaniem od osób niepełnosprawnych zgłoszeń o zamiarze głosowania korespondencyjnego.
Metoda szkolenia ma charakter prezentacyjno-dyskusyjny. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się :
• ze sposobem prowadzenia, w tym aktualizacją i udostępnianiem rejestru wyborców,
• z trybem powiadamiania o wpisaniu lub wykreślenia z rejestru,
• ze sposobem składania wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa,
• jakie dokumenty niezbędne są w postępowaniu o sporządzenie aktu pełnomocnictwa,
• z trybem rejestracji aktów pełnomocnictwa,
• z trybem głosowania korespondencyjnego przez wyborcę niepełnosprawnego,
• Informacje teoretyczne ilustrowane będą przykładami praktycznymi.
Prowadzący: pracownik Wydziału Spraw Obywatelskich, były wieloletni pracownik nadzorujący wykonywanie przez organ gminy zadań z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych w województwie opolskim. Od maja 1987 r. wykładowca oraz organizator szkoleń w Ośrodku Doskonalenia Kadr Urzędu Wojewódzkiego, wieloletni wykładowca FRDL w Opolu, Katowicach, Wrocławiu i Kielcach o tematyce: ewidencja ludności i dowody osobiste, postępowania administracyjne z zakresu obowiązku meldunkowego oraz rejestr wyborców.
Program szkolenia:
1. Sposób prowadzenia rejestru wyborców,
2. Zakres gromadzonych danych w rejestrze wyborców w stosunku do danych zgromadzonych
w ewidencji ludności,
3. Wpisywanie do rejestru wyborców stale zamieszkałych na obszarze gminy bez zameldowania, nigdzie nie zamieszkałego przebywającego stale na obszarze gminy, stale zamieszkałego na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres zameldowania na pobyt stały,
4. Sposób wpisywania do rejestru wyborców w części B,
5. Aktualizacja rejestru wyborców,
6. Przechowywanie dokumentów stanowiących podstawę do wprowadzenia zmian w rejestrze,
7. Udostępnianie danych z rejestru,
8. Okresowe informacje o liczbie wyborców objętych rejestrem przekazywane Państwowej Komisji Wyborczej oraz komisarzowi wyborczemu za pośrednictwem właściwej delegatury Krajowego Biura Wyborczego,
9. Skreślanie z rejestru wyborców,
10. Funkcja pełnomocnika a stały rejestr wyborców,
11. Głosowanie korespondencyjne przez wyborcę niepełnosprawnego a funkcja pełnomocnika.
Zgłoszenie na szkolenie
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem lub e-mailem do 2 września 2011 r. fax. (22) 322 84 10,
e-mail:
Wyślij e-mail lub wybrać opcje zapisu przez stronę
Wyślij e-mail