Zgodnie z Wyślij e-mail Instrukcję Bezpieczeństwa Pożarowego należy aktualizować co najmniej raz na 2 lata oraz w przypadku zmiany warunków ochrony przeciwpożarowej w obiekcie.
Zmiana taka może wystąpić m.in. w przypadku przebudowy obiektu (np. dobudowanie pomieszczeń), zmiany sposobu użytkowania (np. wykorzystywanie pomieszczeń w innym celu niż to było przewidziane w pierwotnym projekcie), zmiany procesu technologicznego w obiekcie ( np. zmiana sposobu wytwarzania lub materiałów używanych do produkcji).
Aktualizacja pozwala na utrzymanie stałego, wymaganego poziomu bezpieczeństwa pożarowego oraz zapewnienie odpowiednich schematycznych zasad postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego rodzaju zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie.
Zgodnie z art. 4 ust. 2 Wyślij e-mail wykonywanie czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej (w tym również opracowanie instrukcji) jest możliwe tylko przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje (co najmniej wykształcenie średnie i ukończone szkolenie inspektorów ochrony przeciwpożarowej lub co najmniej tytuł zawodowy "technik pożarnictwa").