Jednym z wielu obowiązków spoczywających na pracodawcy jest także obowiązek utworzenia służby bezpieczeństwa i higieny pracy, wynika on bezpośrednio z Wyślij e-mail .
Pracodawca zatrudniający więcej niż 100 pracowników tworzy służbę bezpieczeństwa i higieny pracy, pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Natomiast pracodawca zatrudniający do 100 pracowników powierza wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy.
Pracodawca posiadający ukończone szkolenie niezbędne do wykonywania zadań służby bhp może sam wykonywać zadania tej służby, jeżeli:
- zatrudnia do 10 pracowników albo
- zatrudnia do 20 pracowników i jest zakwalifikowany do grupy działalności, dla której ustalono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
Pracodawca w przypadku braku kompetentnych pracowników może również powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy.
Źródło artykułu: Wyślij e-mail