CEL: Nasza praca to ciągłe podejmowanie decyzji, dalekosiężnych i istotnych w skutkach. Ich trafność w wielkim stopniu zależy od posiadanych informacji. Analiza. SWOT (konfrontacja atutów, słabości, szans i zagrożeń) pozwala wydzielić informacje ważne i je uporządkować. Założenia tej techniki są w zasadzie znane, gorzej z praktycznym stosowaniem. MeToDa™, którą opanujemy, pozwoli wykonać analizę dobrze i szybko. Trafność decyzji musi się zwiększyć. Efekt: oszczędność czasu i pieniędzy. Wzrost pewności i satysfakcji.
ADRESACI: Szefowie niewielkich firm i kierownicy działów, którzy muszą podejmować decyzje o istotnym znaczeniu dla całej firmy, związane z rynkiem, rozwojem, planowaniem... Także pracownicy, którzy muszą uporządkować informacje, służące ich szefom do podejmowania decyzji. Skorzystają również pracownicy gmin i urzędów, którzy zajmują się planowaniem.
PLAN WARSZTATU: Warsztat trwa przez 3 godziny, bez oficjalnej przerwy. Uczestnicy otrzymują system kilku formularzy i instrukcji w formie wydruków. Prowadzący dysponuje tym samym zestawem, ale w formie aktywnych i współpracuących ze sobą plików Excel. Uczestnicy pod kierunkiem trenera wykonują analizę SWOT:
Powyższe prace najpierw wykonywane są wspólnie na podstawie jednego opisu przypadku.
Trener wpisuje wyniki kolejnych kroków w swój zestaw formularzy. Jest on widoczny na ekranie. W ten sposób Uczestnicy zapoznają się, krok po kroku, jak działa MeToDa™ sporządzenia analizy SWOT. W drugiej fazie zajęć każdy uczestnik wykonuje analizę samodzielnie i przygotowuje krótki raport, rekomendujący decyzje. Uczestnicy, pod kierunkiem trenera omawiają efekty pracy i weryfikują swoje raporty. Są całkowicie przygotowani do samodzielnej pracy - MeToDa™ jest gotowa do zastosowania. Każdy Uczestnik otrzymuje CD z aktywnymi formularzami. Może je samodzielnie stosować, doskonaląc umiejętność sporządzania analizy SWOT.